Rocket III

kracht en prestaties

Wij beloven je dat het 2294-cc driecilinderblok van de Triumph Rocket III op niets lijkt wat je al eens hebt ervaren. Met een duizelingwekkend koppel van 221 Nm bij slechts 2750 t/pm, afgestemd op nauwkeurige respons op het gas en gevoed door een vijftraps versnellingsbak levert de Triumph Rocket III een kolossaal vermogen op het achterwiel voor een sensationele acceleratie vanuit stilstand of tijdens het inhalen.

Cardanaandrijving

Met zo'n overdaad aan koppel bij zo weinig toeren zou een normale kettingoverbrenging het uitzonderlijke uitgangsvermogen van de Triumph Rocket III nauwelijks overleven. Deze motorfiets is dan ook uitgerust met een robuuste cardanaandrijving die speciaal is ontwikkeld voor duurzaamheid en gebruiksgemak en die buiten de normale service-intervallen geen onderhoud vergt.

Configuratie

De machtige zuigers van de Triumph Rocket III zijn volmaakt uitgebalanceerd met een karaktervol ontstekingsinterval van 120° en in de lengterichting van de motorfiets geplaatst. Dit houdt het chassis slank en wordt de krukas uitgelijnd met de cardanaandrijving zodat je de volle kracht van de machtige output ervaart. Een tegendraaiende kruk vermindert de reactie op het koppel, maar de gigantische natuurlijke kracht van het blok is onmiskenbaar.

Technologie

De kracht van de Triumph Rocket III breekt misschien alle records, maar daarom heeft-ie nog niet alleen spieren en geen hersens. De technologie omvat een sequentiële multipoint-brandstofinjectie en motormanagement met gegevens uit acht verschillende sensoren voor informatie over een verfijnde ECU en bepaling van de optimale brandstofvoorziening en ontsteking zodat de koppelkromme telkens aan de tandwielverhouding wordt aangepast. Het chassis heeft zijn eigen intelligentie met Triumph’s geavanceerde ABS-systeem dat achter de schermen meer dan 100 berekeningen per minuut maakt. Bij normale rijomstandigheden blijft deze onopgemerkt, maar is gereed wanneer het nodig is.

Chassis

Wielen en banden

Met nadruk op comfort tijdens lange afstanden en op praktische bruikbaarheid is voor de Rocket III Touring gekozen voor wielen en banden die perfect passen bij zijn functie. Voor en achter zijn 16-inch velgen gemonteerd, die worden voorzien van een 150/80 voorband en een 180/70 achterband voor een verrassend goede wendbaarheid en rechtuitstabiliteit.

Remmen

Als de Rocket III Met zo veel motorvermogen wordt aangedreven, is een vergelijkbare kracht nodig om hem te stoppen. Daarom heeft de Rocket III een paar Brembo-remklauwen als bankschroeven met vier zuigers, die aan de voorzijde aangrijpen op de 320-mm schijven en die worden ondersteund door een geavanceerd ABS-systeem en een grote 316-mm schijf achter.

Frame

Het stalen buizenframe met dubbele 'ruggengraat' van de Triumph Rocket III is onvoorstelbaar sterk en houdt het ontzagwekkende vermogen van het blok met een zwaar uitgevoerd carter veilig onder controle. Dankzij de zorgvuldig geoptimaliseerde stuurgeometrie is de Rocket III opvallend wendbaar en stabiel.

Rijgedrag

Ook al staat het motorblok van de Triumph Rocket III in het middelpunt, je zult versteld staan van de rijeigenschappen. Door het lage zwaartepunt en veel aandacht voor de dynamiek van het chassis is de Triumph Rocket III bij alle snelheden goed in balans, met neutraal stuurgedrag voor zelfverzekerd rijden, zowel in bochten als op de rechte stukken.

Vering

De 43-mm upside-down-voorvork van Kayaba en de dubbele Kayaba-schokdempers achter hebben de dubbele taak om het uitstekende bochtenwerk van de Rocket III te ondersteunen en voor uitzonderlijk rijgemak te zorgen. Daarbij is de voorbelasting instelbaar en zijn interne instellingen geoptimaliseerd door de testrijders van Triumph.

Rocket III Roadster Style

Few sights match the Rocket III Roadster’s visual impact. Instantly recognisable and guaranteed to draw a crowd wherever it’s parked, the Rocket III Roadster is the ultimate cruiser bike with a massive engine and triple chrome headers set against a blacked-out silhouette. Characteristic twin headlamps and chrome detailing add the finishing touches to its laid-back, brutal charm.

Rocket III Touring Style

Er gaat niets boven een een volgeladen Rocket III Touring om hele continenten te doorkruisen, omdat deze motor werkelijk het ultieme te bieden heeft in cruisen met hoog vermogen. Met harde koffers in de kleuren van het chassis en een éénsleutelsysteem, een groot windscherm, naar achteren gebogen stuur, verchroomde instrumenten op tank, druppelvormige treeplanken en een reeks chroomdetails is de Rocket III Touring altijd en overal klaar om te rijden.

Accessories

Engine Dresser Bars

Oversize 11/4 Front Engine Dresser Bars to match the large Rocket III engine will be certain to turn some heads. Finished in high gloss chrome, these bars will go perfectly with the Logo Highway Pegs for that ultimate cruiser riding position.

Mistlampenset

Voor betere zichtbaarheid en veilig rijden in het donker is een set gestroomlijnde extra halogeenlampen aangebracht, die zowel functioneel als stijlvol zijn. Met een zwaar verchroomde afwerking en een Triumph-logo zijn de lampen direct op de voorvork gemonteerd voor een aantrekkelijke, pure look.

Roadster-scherm

Voor extra bescherming tegen de elementen en opspattende rommel op de weg biedt het snel verwijderbare Roadster-scherm van polycarbonaat weerstand tegen hoge impact en krassen door zijn Quantum-coating en een betere zicht en helderheid bij slecht licht.

Rocket III MOTORFIETSEN

Rocket III Roadster

€ 20.900,00 i

  • ABS
  • Shaft drive

Rocket III Roadster

€ 20.900,00 i

  • ABS
  • Shaft drive

Adviesverkoopprijzen inclusief BTW/BPM en de onvermijdbare rijklaarmaak kosten (van transport, registratie, kenteken bewijs, leges, recycling bijdrage en een volle tank).