Daytona 675

DE MOTOR VAN JE DROMEN

De Triumph Daytona 675 R brengt je adrenaline op gang, zowel op de weg als op het circuit. De kampioensmotor met zijn drie cilinders, een zinderende mix van robuust vermogen in het middenbereik en een scheurend vermogen bij de hoge toeren, is perfect uitgebalanceerd met het zorgvuldig gekalibreerde chassis voor extreme wendbaarheid, controle en vertrouwen.

De Daytona 675 R beschikt over formidabele talenten, zoals de topklasse Öhlins-schokbrekers, radiale Brembo-Monobloc-remmen, een Quickshifter, hoogwaardige vormgeving en een op het race afgestemde reactiesnelheid en wendbaarheid. Uitschakelbare ABS is een standaardfunctie.

Motor

Kracht en prestaties

De Triumph Daytona 675 R’s triple lijnmotor is getuned voor een racewinnende piekvermogen en een koppel van 128 pk bij 12.500 t/min en 74 Nm bij 11.900 t/min. Maar omdat het lage en middenvermogen van deze driecilinder zo'n gelijkmatige karakteristiek vertoont, bedwingt de Daytona 675 R net zo graag wegen als hij rondetijden verbetert.

Technologie

De Daytona 675 R profiteert van de geavanceerde brandstof- en motormanagementtechnologie van Triumph. Door de grote boring en korte slag wordt bij 14.400 t/min een uitzonderlijk hoog piekvermogen bereikt, terwijl het verfijnde binnenwerk zorgt voor lagere weerstand die bijdraagt aan de snelle respons.

Uitlaat

Het Triumph Daytona 675 R’s roestvaststalen uitlaatsysteem is laag gemonteerd, zodat het gewicht rond het blok wordt geconcentreerd en het stuurgedrag en de wendbaarheid worden bevorderd. Een uitlaatklep wordt automatisch aangepast voor optimale kracht en koppel – en is afgesteld voor dat briljante, karaktervolle geluid van Triumph’s driecilinders.

Chassis

De typische wendbaarheid en stabiliteit van Triumph zijn tot in het extreme uitgewerkt voor de Daytona 675 R. De vering, de bouw van het frame, de balans van het gewicht, remmen en responsieve besturing van de Daytona 675 R zijn voortdurend getest en verder ontwikkeld tot een niveau van volmaakte fijnafstelling, helemaal in harmonie met het blok voor volledige controle en vertrouwen in alle rijomstandigheden.

wielen, remmen, banden – Daytona R

Aluminium wielen met Pirelli SuperCorsa-banden verminderen het gewicht voor optimaal stuurgedrag en veereigenschappen. Standaard worden Brembo Monobloc-voorremklauwen gemonteerd omdat die een hoge warmtebestendigheid en lange levensduur hebben. 310 mm-remschijven en remleidingen met gevlochten staal garanderen superieure remkracht. Natuurlijk hebben de remmen een geavanceerd antiblokkeersysteem, met een racemodus voor late ingrepen.

Gewicht

Het lage gewicht dicht bij het zwaartepunt van de motor is een belangrijke factor in de combinatie van snel stuurgedrag, hoge stabiliteit en intuïtieve bediening van de Triumph Daytona 675 R. Doordat de plaats van onderdelen zoals de uitlaat zorgvuldig is uitgekozen, is het gewicht uiterst voor en achter aan de motor verminderd. In combinatie met een geoptimaliseerde rijpositie is een perfecte balans verkregen, die zich bij de berijder vertaalt in eindeloos vertrouwen.

frame, vering, swingarm

De Daytona 675 R heeft een aluminium frame en een swingarm met instelbaar draaipunt voor de ultieme chassis-instelling. De korte wielbasis en steile stuurhoek geven de motor de volledige wendbaarheid van een racer. De toegepaste Öhlins NIX30-vorken zorgen voor minder wrijving en een subtiele dempingregeling en ze zijn instelbaar. Aan de achterzijde is een TTX 'twin tube'-schokbreker van Öhlins gemonteerd. Deze levert meer consistente en voorspelbare prestaties op het circuit en zorgt voor een eenvoudige afstelling van de veervoorspanning, rijhoogte en compressiedemping.

Technologie

QuickShifter

Een Quickshifter behoort tot de standaarduitrusting van de Daytona 675 R. Deze garandeert soepel schakelen bij alle snelheden, zowel op de weg als op het circuit. De onderbreking van de ontsteking wordt aangepast aan het toerental en de gasklepstand, terwijl de cilinders voor maximale controle met elektronische regeling een voor een weer worden bijgeschakeld.

Optioneel TPMS

Triumph’s Tyre Pressure Monitoring System (TPMS) kan optioneel op de fabriek worden ingebouwd. Dit systeem bewaakt de bandendruk en geeft automatisch een waarschuwing op het dashboard als de druk buiten het optimale niveau valt.

Indicatielampjes voor schakelen

Schakelen op het ideale moment is essentieel voor topprestaties op het motorcircuit. Een rij van zes blauwe LED-lampjes boven de toerenteller geeft een visuele indicatie van het toerental. Deze kunnen via de ritcomputer bij ieder gewenst toerental worden geprogrammeerd als signaal om te schakelen.

Startonderbreker

Wanneer de Triumph Daytona 675 R geen rondetijden verbetert of door uitdagende bochten raast, wordt de motor bij stilstand beveiligd met een startonderbrekingsysteem dat gebruik maakt van een gecodeerde sleutel. Dit systeem detecteert pogingen om de contact in te schakelen of te forceren wanneer de juiste, elektronisch gecodeerde sleutel ontbreekt.

Koppeling

Om te voorkomen dat het achterwiel gaat trillen bij het remmen, is de Daytona 675 R uitgevoerd met een slipkoppeling. Tijdens het remmen worden de koppelingsplaten vrijgezet zodat de koppeling kan slippen. De motorregeling van de Daytona 675 R varieert remmen op de motor ook automatisch voor meer ondersteuning in veeleisende situaties.

Instrumenten

Het complete en overzichtelijke instrumentenpaneel van de Daytona 675 R bevat een digitale snelheidsmeter, brandstofmeter, ritcomputer, analoge toerentalmeter, versnellingsaanduiding, programmeerbare schakellampjes en een klokje – en een rondetimer om je vooruitgang op het circuit te meten.

Styling

Voortbouwend op de klassieke lijnen van de originele Triumph Daytona 675’s is de huidige Daytona 675 R voorzien van een vergelijkbare strakke dynamische lijn. Daarbij is veel aandacht besteed aan details en heeft Triumph als altijd gestreefd naar een toonaangevende kwaliteit in zijn klasse. De Daytona 675 R heeft dan ook subtiele elementen zoals een rood gelakt subframe, sierstrips op de wielen, extra afbeeldingen en koolstofvezelonderdelen.

Accessories

Arrow-geluiddemper

De Arrow-slip-ondemper is vervaardigd van titanium en roestvast staal met een eindkap van koolstofvezel. Het gaat niet alleen om de uitstraling, want met een te downloaden afstelling worden het vermogen en koppel over de hele breedte verbeterd. De demper weegt 60% minder dan het standaardsysteem en voldoet aan alle geluidsnormen (E-markering).

Zadelkap

Voor specifiek sologebruik is een zadelkap met een eersteklas afwerking en een rubberen antislip in de juiste kleur aangebracht die volledig is afgestemd op de slanke uitstraling van het taps toelopende achterstuk van de Triumph Daytona 675 R.

Remvloeistofreservoirs

De remvloeistofreservoirs zijn met CNC uit massief aluminium gefreesd en geanodiseerd met een duurzame zwarte afwerking. Deze zijn verkrijgbaar voor zowel voor- als achterremmen en voorzien van machinaal aangebrachte details, met laser ingebrand Triumph-logo en een geïntegreerd peilglas.

Bobbins voor stand

Het afstellen van de ketting wordt kinderspel met de Triumph-bobbins voor de paddock stand, die zijn gemaakt van gehard nylon en precies passen in de schroefdraadopeningen van de swingarm.

Vorkbescherming

Bescherm de vork van de Daytona 675 R tegen beschadiging met CNC-vervaardigde vorkbeschermingen, voorzien van een door laser ingebrand Triumph-logo op geanodiseerde aluminium afstandsbussen met duurzame, slijtvaste acetyl geleiders.

Achterlicht

Het optionele achterlicht met LED's met hoge intensiteit en een heldere lens is een aantrekkelijk alternatief voor het standaardachterlicht met rode lens.