Configuratie
Het nieuwe 1050-cc driecilinderblok van de Speed Triple zorgt in de praktijk voor optimaal rijden met een flexibiliteit die geen enkele andere aandrijflijn kan leveren: een ruim bemeten koppel over het hele toerentalbereik, een verrukkelijk soepele aandrijving in het middengebied en oersolide topprestaties van een compacte, uitstekend doseerbare en betrouwbare krachtbron.
Bruikbaar vermogen en veel daarvan, dat is wat je als rijder wilt En de nieuwe Speed Triple is terug om op dit vlak beter te presteren dan ooit. Een nieuw inlaatsysteem, nieuwe verbrandingskamers en een nieuw uitlaatsysteem zijn speciaal ontworpen om de de motor efficienter te maken, wat resulteert in geweldige prestaties en een ongelooflijk laag brandstofverbruik.
De plaatsing van de twee uitlaatdempers onder het zadel is een duidelijk signatuur van de Triumph Speed Triple en benadrukt de enkelzijdige swingarm. Het lichtere, 70% vrijer stromende uitlaatsysteem van de Speed Triple heeft een verbetert uitlaatspruitstuk nieuwe dempers met meer power en een hogere efficiëntie waardoor de diepe, karakteristieke brul van de driecilinder nu nog beter klinkt.