TIGER 1200 XRX

De veelzijdige XRX met zijn responsieve motorblok, verbeterde rijergonomie, moderne stijl en geavanceerde technologie levert prestaties, functionaliteit en stijl van een nieuw niveau.
De XRX zet een grote stap vooruit in de specificaties met geheel nieuwe technologie en kernfuncties voor een adventure bike, die net zo perfect is voor het verkennen van de wereld als voor uw dagelijkse ritje.
SPECIFICATIES
Feature | Details |
---|---|
Prijs | |
Prijzen | Van € 20.700,00 |
Feature | Details |
---|---|
Motor en transmissie | |
Type | Vloeistofgekoelde driecilinder lijnmotor, DOHC, 12 kleppen |
Inhoud | 1.215 cc |
Boring | 85 mm |
Slag | 71.,4 mm |
Compressieverhouding | 11,0:1 |
Max. vermogen EC | 141 pk (104 kW) bij 9.350 omw/min |
Max. koppel EC | 122 Nm bij 7.600 omw/min |
Systeem | Elektronische gasklepregeling, brandstofinspuiting |
Uitlaat | Roestvaststalen 3-in-1 spruitstuk met zijwaarts gemonteerde rvs-demper |
Eindaandrijving | Cardanaandrijving |
Koppeling | Natte platenkoppeling, hydraulisch bediend, bekrachtigd |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Feature | Details |
---|---|
Frame | |
Frame | Spaceframe van stalen buizen |
Swingarm | Enkelzijdig, gegoten aluminiumlegering, met cardanaandrijving |
Voorband | Gegoten aluminiumlegering, 10 spaken, 19 x 3,0 inch |
Achterwiel | Gegoten aluminiumlegering, 10 spaken, 17 x 4,5 inch |
Voorband | 120/70 R19 |
Achterband | 170/60 R17 |
Voorvering | WP 48 mm upside down-voorvork, elektronisch instelbare demping, veerweg 190 mm (versie met lage zithoogte 168 mm) |
Achterwielophanging | WP monoshock, elektronisch instelbare semi-actieve demping met automatische instelling van de voorspanning, veerweg 193 mm (versie met lage zithoogte 158 mm) |
Front Brakes | Dubbele zwevende remschijf van 305 mm, Brembo radiale monoblock-vierzuigerremklauwen, uitschakelbaar ABS |
Rear Brakes | Enkele remschijf van 282 mm, Nissin zwevende tweezuigerremklauw, uitschakelbaar ABS |
Instrumentendisplay en -functies | Multifunctionele TFT-instrumentengroep met digitale snelheidsmeter, boordcomputer, digitale toerenteller, versnellingsindicator, brandstofmeter, onderhoudsindicator, omgevingstemperatuur, klok en zes rijstanden (Road/Offroad/Offroad Pro/Sport/Track/Instelbaar). |
Feature | Details |
---|---|
Afmetingen en Gewicht | |
Breedte stuur | 830 mm |
Hoogte zonder spiegels | 1.470 mm |
Zadelhoogte | 835 - 855 mm. Versie met laag zadel verkrijgbaar: 790 - 810 mm mm |
Wielbasis | 1.520 mm |
Vorksprong | 23,2 º |
Naloop | 99,9 mm |
Dry Weight | 244 kg |
Tankinhoud | 20 L |
Feature | Details |
---|---|
Brandstofverbruik | |
Brandstofverbruik | 5.2 l/100 km |
CO2 Figures | Norm Euro 4: 122 g/km **De CO2-uitstoot en het brandstofverbruik worden gemeten volgens verordening 168/2013/EG. De waarden voor het brandstofverbruik zijn het resultaat van specifieke testomstandigheden en dienen alleen ter vergelijking. De resultaten in een werkelijke rijsituatie kunnen anders zijn. |
KENMERKEN

2 KG LICHTER
De XRX is 2 kg lichter dan zijn voorganger, waardoor de wendbaarheid en stuureigenschappen worden verbeterd. Dit is bereikt door wijzigingen op meer dan 100 punten in de hele motorfiets, zoals het lichtere vliegwiel, de krukas, uitlaatdemper en accu.
VRAAG EEN PROEFRIT AAN
KRACHTIGERE MOTOR MET VERBETERDE RESPONS
Het Tiger 1200 XRX-blok van de nieuwe generatie levert een hoger piekvermogen van 141 pk (bij 9.350 t/min) en een maximumkoppel van 122 Nm (bij 7.600 t/min) voor een snellere vermogensafgifte en nog beter, soepeler en betrouwbaarder rijden, ook tijdens lange ritten.
VRAAG EEN PROEFRIT AAN
NIEUWE, LICHTERE UITLAAT
De nieuwe, kortere en lichtere uitlaat geeft een duidelijk nóg fraaier Triple-geluid.
VRAAG EEN PROEFRIT AAN
GEAVANCEERDE TECHNOLOGIE
In aanvulling op de XR-specificaties biedt de XRX hoogwaardige technologie zoals DRL- (Daytime Running Lights) en ledverlichting, een fullcolour TFT-instrumentenpaneel, nieuw verlicht schakelmateriaal en een 5-standenjoystick, vier rijmodi en sleutelloos starten.
VRAAG EEN PROEFRIT AAN
RIJMODI
De XRX biedt vier rijmodi, tegenover drie op de XR, waarmee de nieuwe Tiger XRX kan worden aangepast aan alle omstandigheden met de gasklepinstellingen ‘Sport’, ‘Rain', 'Road' en ‘Off-Road’.
VRAAG EEN PROEFRIT AAN
NIEUWE VELGEN EN HOOGWAARDIGE BANDEN
De XRX heeft aanzienlijk verbeterde specificaties voor een betere allround-functionaliteit en wordt geleverd met nieuwe stijlvolle zwarte, aluminium velgen die zijn voorzien van Metzeler Tourance tubeless banden (voor R19 x 3", achter R17 x 4,5").
VRAAG EEN PROEFRIT AAN
ERGONOMISCHE VERBETERINGEN
Praktische verbeteringen leiden tot rij-ervaringen die in ieder opzicht beter zijn voor meer motorrijders en rijstijlen, zoals een comfortabeler zadelmateriaal en een nieuwe positie van het stuur voor meer controle offroad en op de weg.
VRAAG EEN PROEFRIT AAN
NOG MEER TIGER-STIJL
Een moderner eersteklas kuipwerk en het hoogste niveau van afwerking en details ooit met topafbeeldingen en lakwerk die de gespierde Tiger 1200-stijl nog verder benadrukken.
VRAAG EEN PROEFRIT AAN
VERSTELBARE ZITHOOGTE
De Tiger 1200 XRX heeft een in hoogte verstelbaar zadel dat in 2 standen kan worden gezet waarmee de berijder het zadel 20 mm kan verlagen van 855 mm naar 835 mm voor aanpassing aan de eigen rijstijl en een comfortabelere rij-ervaring.
VRAAG EEN PROEFRIT AAN
HOOGWAARDIGE VERING
De eersteklas instelbare WP-vering van de XRX is te danken aan het semi-actieve Triumph-veringsysteem (TSAS) waarmee de motorrijder een niveau kan instellen voor de elektronische regeling waarmee de bike op de rijomstandigheden reageert.
VRAAG EEN PROEFRIT AAN
HOOGWAARDIGE REMMEN
Twee zwevende remschijven van 305 mm, radiaal gemonteerde monobloc-remklauwen van Brembo met 4 zuigers en de nieuwe BRM10B-remblokken, en een enkele schijf van 282 mm achter met een schuivende 2-zuigerremklauw van Nissin.
VRAAG EEN PROEFRIT AAN
UITRUSTING MET TOPSPECIFICATIES
De standaarduitrusting is van een ongelooflijk hoog niveau, zoals een geïntegreerd remsysteem, een inertiesensor (IMU), bekrachtigde koppeling en elektronisch verstelbaar scherm, die allemaal blijk geven van de superieure functionaliteit van de Tiger 1200.
VRAAG EEN PROEFRIT AANTIGER 1200 XR
BELANGRIJKE KENMERKEN
NIEUWE
- 2 kg lichter dan het vorige model
- Ingrijpend vernieuwd 1215cc-driecilinderblok
- Nieuwe stijlvolle gegoten velgen
- Nieuwe, lichtere demper
BELANGRIJKE KENMERKEN
- Eerste service-interval pas na 16.000 km (10.000 mijl)
- Bekrachtigde hydraulische koppeling
- Uitschakelbare ABS en tractiecontrole
- 3 rijmodi: ‘Road’, ‘Rain’ en ‘Off-Road’
- Brembo monobloc-remklauwen voor
- Instelbare WP-vering voor en achter
- Cruisecontrol
- Elektrisch verstelbaar scherm, uniek in dit segment
- Zadelhoogte in 2 standen instelbaar
- Middenstandaard
- Carterbeschermplaat
- Boordcomputer
- 12V- en USB-aansluitingen
- Startonderbreker
TIGER 1200 XRX
AANVULLEND OP DE XR:
NIEUWE
- 2 kg lichter dan het vorige model
- Full-colour TFT-instrumentendisplay van 5 inch
- Integrale ledverlichting inclusief het eigen DRL-systeem (Daytime Running Lights)
- Ergonomisch verlichte schakelaarbehuizingen met 5-standenjoystick
- Sleutelloos starten
BELANGRIJKE KENMERKEN
- 4 rijmodi: ‘Road’, ‘Rain’, ‘Off-Road’ en ‘Sport’
- Semi-actieve vering (TSAS: Triumph Semi Active Suspension)
- Voor bochten geoptimaliseerde ABS
- Voor bochten geoptimaliseerde tractiecontrole
- Verbeterde cruisecontrol
- Model met verlaagd zadel en speciale vering- en zadelspecificaties
- Handvatverwarming
TIGER 1200 XRT
AANVULLEND OP DE XRX:
NIEUWE
- 11 kg lichter dan het vorige model
- Triumph-schakelbekrachtiging
- Adaptieve bochtverlichting
- Met titanium en carbonvezel beklede uitlaatdempers van Arrow
BELANGRIJKE KENMERKEN
- 5 rijmodi: ‘Road’, ‘Rain’, ‘Off-Road’, ‘Sport’ en ‘Rider-Programmable’
- Hellingassistentie (hill hold)
- Verwarmd bestuurders- en passagierszadel
- Elektrisch verstelbaar toerscherm, uniek in dit segment
- Led hulpverlichting
- 3 extra TFT-stijlen
8 Redenen om te rijden
Met hun kenmerkende wendbaarheid, de overzichtelijke rijpositie, de praktische vormgeving en het superieure uitrustingsniveau, voldoet elke Tiger aan de zwaarste eisen op het gebied van stijl, comfort en rijgedrag.
Maar hoe voelt het nou om er een te rijden?
Wij geven u acht redenen om de nieuwe Tiger aan de tand te voelen…
Adventure Promoties
Voordat je een nieuwe Triumph Adventure koopt, check eerst even onze aanbiedingen & promoties.