TIGER 800 XR

De nieuwe Tiger 800 XR heeft een voorkeur voor de weg en is ideaal voor toeren op snelwegen over de hele wereld en door steden, maar ook buiten de gebaande paden soepel te besturen.
De XR is een motor met een soepel afgegeven vermogen en vertrouwenwekkende functies. De betere respons van het Triumph 800 Triple-blok en het lichtere, verbeterde uitlaatsysteem zijn slechts twee van de vele functies, innovaties en aanpassingen die zijn aangebracht in deze nieuwste generatie van het XR-model.
De gegoten 19-inch aluminium voorvelg en Metzeler Tourance-banden werken perfect samen met de verstelbare vering van de XR voor soepele en comfortabele ritten op de weg. U profiteert van de verbeterde rijpositie en de nieuwe, kortere eerste versnelling die u meer tractie bij lage snelheden geeft en die onmiddellijk reageert precies wanneer u dat het meest nodig hebt. Dit alles wordt gecombineerd met de toonaangevende basistechnologie inclusief de elektronische gasklepregeling, (uit)schakelbare ABS en tractiecontrole en een eigenzinnigere Tiger 800-stijl.
De nieuwe Tiger 800 XR legt de lat hoger voor allroad-comfort voor lange reizen.
HARDE CIJFERS OVER DE NIEUWE TIGER 800 XR
Het soepele driecilinderblok heeft nu een snellere respons voor meer controle.
Een maximumkoppel bij 8.050 t/min resulteert in soepel en betrouwbaar rijgedrag.
Opwindend blok van een nieuwe generatie met meer vermogen onderin en een hoger koppel.
KENMERKEN

MOTORBLOK MET SNELLERE RESPONS
Het ingrijpend geoptimaliseerde 800cc-driecilinderblok van de nieuwe generatie levert 95 pk met een nog snellere respons, betere acceleratie en meer karakter.
TAKE A TEST RIDE
KORTERE EERSTE VERSNELLING
De nieuwe, kortere eerste versnelling biedt meer tractie bij lage snelheden en een directe respons precies wanneer u dat nodig hebt, zowel offroad als op de weg.
TAKE A TEST RIDE
NIEUWE, LICHTERE UITLAAT
De nieuwe vrijer stromende en lichtere uitlaat geeft een nóg fraaier Triple-geluid.
TAKE A TEST RIDE
TECHNOLOGIE
De Tiger 800 XR wordt geleverd met de nieuwste generatie van Triumph's elektronische gasklepregeling, (uit)schakelbare ABS en uitschakelbare tractiecontrole, en handige USB- en 12V-oplaadpunten.
TAKE A TEST RIDE
VERING
De Showa-voorvork heeft een veerweg van 180 mm; de achtervering wordt verzorgd door een Showa-monoshock met een hydraulisch verstelbare voorbelasting en een 170mm-veerweg.
TAKE A TEST RIDE
WIELEN EN BANDEN
De nieuwe Tiger 800 XR wordt voorzien van Metzeler Tourance Next-banden met een gegoten 19-inch voorvelg, voor vertrouwenwekkende tractie en controle in uiteenlopende omgevingen.
TAKE A TEST RIDE
ERGONOMISCHE VERBETERINGEN
Praktische verbeteringen leiden tot rij-ervaringen die in ieder opzicht beter zijn voor meer motorrijders en rijstijlen, zoals een comfortabeler zadelmateriaal en een nieuwe positie van het stuur voor meer controle offroad en op de weg.
TAKE A TEST RIDE
MODERNE STIJL
Nieuw stijlvol hoogwaardig kuipwerk, een moderne en dynamische positie en hoogwaardige badges, details en afbeeldingen zijn gecombineerd met nieuwe kleuren.
TAKE A TEST RIDE
VERSTELBARE ZITHOOGTE
De Tiger 800 XR heeft een in hoogte verstelbaar zadel dat in 2 standen kan worden gezet waarmee de berijder het zadel 20 mm kan verlagen van 830 mm naar 810 mm voor aanpassing aan de eigen rijstijl en favoriete rijpositie.
TAKE A TEST RIDE7 Redenen om te rijden
De Tiger 800 is zonder enige twijfel een van Triumph's populairste motorfietsen, en misschien wel het meest geprezen model. Tenslotte is hij voortgekomen uit de eerste generatie Tigers die goud wonnen bij de internationale zes dagen durende Trial in 1936.
Hier zijn zeven redenen waarom wij zo graag op de nieuwe Tiger 800 rijden!
Adventure Promoties
Voordat je een nieuwe Triumph Adventure koopt, check eerst even onze aanbiedingen & promoties.