Skip to main content

THRUXTON 1200

CC-MOTORBLOK

De adembenemende caféracer-prestaties zijn mogelijk dankzij een 1200cc Bonneville-motor met hoog vermogen, een Thruxton-mapping en zes versnellingen, die werkt met een lichtgewicht krukas en een grote luchtfilterkast. Dit blok levert maar liefst een maximumkoppel van 112 Nm bij slechts 4.950 t/min.

Triumph Thruxton 1200 R exhaust

 

Het legendarische karakter van de Thruxton komt tot uiting in de krachtige Bonneville 1200-cc parallelle-twinmotor met hoog vermogen en met 8 kleppen.  Het soepele rijgedrag van de Thruxton wordt nog versterkt door het vertrouwenwekkende ABS, tractiecontrole, een bekrachtigde koppeling en drie rijmodi, terwijl het speciale chassis en de vering zijn afgesteld op echt sportief stuurgedrag met het clip-onstuur, een volledig instelbare voorspanning en een 17-inch voorwiel die allemaal zijn ontworpen voor de kenmerkende rijdynamiek van Triumph.  Wat levert dat op?  Een uitstekend stuurvermogen voor intens, spannend rijden!

Triumph Thruxton R 1200cc engine

OPWINDEND 1200CC-MOTORBLOK

Het blok met ‘lage inertie - hoge prestaties’ en zes versnellingen is voorzien van een lichtere krukas en een luchtfilterhuis dat uniek is voor de Thruxton en de Thruxton R. Met de nauwkeurigheid en directe respons op het gas van Triumph's geavanceerde elektronisch geregelde brandstofinjectie, die wordt gevoed door authentieke dubbele gasklephuizen, levert het Bonneville-blok met de 'Thruxton-mapping' op zijn top een forse 112 Nm bij slechts 4.950 t/min. Dat is maar liefst 62% meer dan de vorige generatie.  Met een vermogensafgifte van 97 PK bij 6.750 t/min, 41% hoger dan de vorige motor, levert het nieuwe 1200cc--blok veel meer kracht onderin en over het hele toerentalbereik, met een ongelooflijke 68% meer vermogen bij 4.500 t/min.

Triumph Thruxton R exhaust detail

FRAAIE STIJL EN GELUID

De 1200cc Thruxton-motor met hoog vermogen heeft met zijn fraaie vormgeving en zorgvuldig uitgevoerde afwerking en details duidelijk zichtbare eigenschappen van de Thruxton Bonneville, en toch ook geïntegreerde eigentijdse motorcomponenten met behoud van die authentieke look.  De opwaarts gebogen omgekeerde-megafoonuitlaten produceren het donderende geluid van een Britse racetwin, met een volle, rauwe klank die past bij de reputatie van deze legendarische motorfiets.

AANZIENLIJK VERBETERD BRANDSTOFVERBRUIK

Achter het stijlvolle uiterlijk van de nieuwe 1200cc-motor gaat een geavanceerd vloeistofkoelsysteem schuil, dat zorgvuldig geïntegreerd is voor een minimale visuele impact, maar wel bijdraagt aan een lagere emissie en een beter brandstofverbruik: 11% beter dan de vorige generatie.  In combinatie met het nieuwe, langere onderhoudsinterval van 16.000 km, brengt dit de gebruikskosten drastisch omlaag.

 

THRUXTON R – DE ULTIEME CAFÉRACER

 

Voortbordurend op de functionaliteit van de Thruxton tilt de Thruxton R de specificaties naar een nog hoger niveau, wat zonder meer leidt tot de meest opwindende klassieke volbloed-sportmotor die op dit moment op de markt is.  Naast een intensere rijhouding door het verhoogde achtereinde en de dunnere handgrepen heeft deze topmotor dubbele zwevende Brembo-monoblocremklauwen, een Brembo-hoofdremcilinder, instelbare Showa-vorkpoten met grote zuigers die uit de racesport afkomstig zijn, volledig instelbare Öhlins dubbele achtervering en Pirelli Diablo Rosso Corsa-banden.  Voeg daar nog het speciale Thruxton-chassis aan toe en u hebt een pure Triumph-motor met een volmaakt evenwicht tussen wendbaarheid en stabiliteit.

 

DE THRUXTON-SERIE

BEKIJK HET GAMMA

DE THRUXTON-SERIE

BEKIJK HET GAMMA