STREET TRIPLE

DE STRAAT ZAL NOOIT MEER HETZELFDE ZIJN

In iedere generatie wordt hooguit één keer een motor uitgebracht die werkelijk alles op zijn kop zet, die alle grenzen verlegt: qua vermogen, gewicht, rijgedrag en uiterlijk. De compleet nieuwe Street Triple-lijn van 2017 is zonder enige twijfel de meest opwindende, dynamische, wendbare en intuïtieve reeks power-straatmotoren die wij ooit hebben gemaakt. Ongeacht of u zoekt naar verslavend plezier voor dagelijks gebruik of een puur scheurijzer, met drie opties bieden de nieuwe Street Triple S, R en RS het allemaal. Elk model wordt geleverd met een unieke en perfect uitgebalanceerde combinatie van kracht, prestaties, technologie en vering. Natuurlijk allemaal in combinatie met de legendarische functionaliteit, het vertrouwen en de controle van een Triumph.

De nieuwe generatie bouwt voort op de verdiende reputatie van de Street-reeks wat betreft kwaliteit, karakter en stijl, maar levert in ieder opzicht meer. De nieuwe driecilindermotor is afgeleid van de Daytona en heeft een groter volume van 765 cc voor meer vermogen, prestaties en koppel: maar liefst 123 pk topvermogen bij 11.700 t/min, een toename van 16% ten opzichte van de vorige generatie. Dit is gecombineerd met meer geavanceerde technologie, een strakkere vormgeving, een agressiever en meer atletisch karakter en de hoogst mogelijke specificaties qua vering, chassis en banden.

Om de Street Triple nu voor nog meer rijders toegankelijk te maken, is de Street Triple R ook beschikbaar in een speciale uitvoering met een lager zadel. De Street Triple R Low Ride Height (LRH) heeft een eigen, unieke configuratie voor de vering en het zadel.

Of je nu je weg zoekt door de stad, de perfecte lijn volgt over kronkelwegen of de ene na de andere bocht instuurt op het circuit – dit is waar de revolutie begint.

Bekijk hier de launch video >

STREET TRIPLE S – DE NIEUWE STRAATKAMPIOEN

De prachtige, compleet nieuwe Street Triple S verlegt de grenzen om iedere dag opnieuw een opwindende, soepele en verslavende rit te bieden.

Met de indrukwekkende nieuwe uitstraling van een streetfighter en de beste afwerking ooit is de nieuwe ‘S’ lichter dan zijn voorganger met hoogwaardigere banden, Showa-vering en een volledig nieuwe swingarm. Voeg daar het krachtigere motorblok van 765 cc aan toe dat met 113 pk bij 11.250 t/min 6,6% meer piekvermogen levert dan het vorige model, een elektronische gasklepregeling, twee rijmodi, ABS en schakelbare tractiecontrole en je hebt een motor voor puur rijplezier.

STREET TRIPLE R – DE ULTIEME STREETFIGHTER

Met betere prestaties, hogere specificaties en een hoogwaardige afwerking levert de Street Triple R de volmaakte combinatie van vermogen en prestaties voor intense ritten.

De nieuwe 'R' heeft een nog krachtiger blok, dat met 118 pk bij 12.000 t/min maar liefst 11,3% meer piekvermogen levert dan het vorige model. Daarnaast zijn er vele extra's zoals de vier rijmodi, een nieuw instrumentenpaneel met 5-inch TFT-kleurendisplay waarvan de hoek te verstellen is, volledig instelbare Showa-vering en Brembo M4.32 radiale monobloc-remklauwen voor.

Street Triple R Low Ride Height (LRH)

Er is een speciale versie met een lagere zithoogte verkrijgbaar van de nieuwe Street Triple R, die eigen, unieke instellingen heeft voor de vering en het zadel om deze motor voor nog meer rijders toegankelijk te maken.


STREET TRIPLE RS – DE ULTIEME STREET-PRESTATIES

Het topmodel uit de reeks, de nieuwe Street Triple RS, is de meest explosieve en adrenalinepompende Street Triple die wij ooit hebben gebouwd. Geboren voor het circuit en een scheurijzer op de weg: deze motor verandert alle regels en zet de nieuwe standaard.

Dit model heeft het krachtigste motorblok in de familie: met 123 pk bij 11.700 t/min maar liefst 16% meer piekvermogen dan het vorige model. Tot de absolute topspecificaties behoren verder Brembo M50 radiale remklauwen voor, een volledig instelbare Showa 'big-piston'-voorvork, een volledig instelbare Öhlins STX40 monoshock achter, een extra rijmodus ‘track’, een rondetimer, een quickshifter en Pirelli Diablo Supercorsa SP-banden.

NIEUWE 765 cc-DRIECILINDERMOTOR

Het nieuwe 765 cc Street Triple-motorblok is ontwikkeld op basis van het befaamde Daytona-raceblok en betekent dan ook een grote stap voorwaarts in vermogen en koppel. Met meer dan 80 nieuwe onderdelen, waaronder een grotere boring en slag, nieuwe krukas, zuigers en met nikasil beklede cilinders is een spectaculaire toename in prestaties verkregen, vooral onderin en in het middenbereik.

Elk van de nieuwe modellen heeft een eigen, unieke afstelling van het 765 cc-blok, de ECU en de tuning, die zijn afgestemd op het karakter, het vermogen en de prestaties die het beste passen bij de rijstijl en de berijder van de motor.

Verder zijn de nieuwe Street Triples voorzien van een verbeterde versnellingsbak met een kortere 1e en 2e versnelling voor snellere acceleratie en een aangepaste geometrie voor soepeler schakelen.

NIEUWE STREET TRIPLE S – ONGEËVENAARDE KRACHT EN KOPPEL

De nieuwe configuratie van het blok van de Street Triple S levert over het hele toerenbereik betere prestaties dan de vorige generatie, maar vooral bij een laag toerental en in het middenbereik.

De ‘S’-tuning levert tot 6,6% meer piekvermogen dan de vorige generatie, een toename tot 113 pk bij 11.250 t/min en een toename van 7,3% voor het maximumkoppel, dat stijgt naar 73 Nm bij 10.400 t/min.

NIEUWE STREET TRIPLE R – NOG MEER KRACHT EN KOPPEL

De nieuwe Street Triple R heeft een eigen motorconfiguratie met een modelspecifieke krukas, en levert nog meer kracht en koppel over het hele toerenbereik en vooral onderin.

Door de speciale ‘R’-tuning is het piekvermogen ten opzichte van het vorige model met 11,3% toegenomen tot 118 pk bij 12.000 t/min en het koppel met 13% tot een maximumwaarde van 77 Nm bij 9.400 t/min.

NIEUWE STREET TRIPLE RS – HET KRACHTIGSTE STREET-MODEL OOIT

Het nieuwe blok van de Street Triple RS levert het hoogste vermogen dat een Street Triple ooit heeft gehad en zorgt voor ultieme prestaties van deze straatmotor.

Ten opzichte van het vorige model is het piekvermogen toegenomen met 16% tot 123 pk bij 11.700 t/min en het maximumkoppel met 13% tot 77 Nm bij 10.800 t/min.

VOLLEDIG NIEUW UITLAATSYSTEEM VOOR BETERE PRESTATIES EN MOOIERE SOUND

De nieuwe Street Triple heeft een herziene luchtfilterkast, wat een veel beter inductiegeluid oplevert bij acceleratie voor een dieper en voller brullende Triumph Triple. Het volledig nieuwe uitlaatsysteem presteert beter en heeft meer stijl, met een minimale visuele impact en verlaging van het totale gewicht van de motor.

Er zijn twee nieuwe demperafwerkingen: een fraai vormgegeven 'S'-model dat perfect aansluit op het allroundkarakter van de motor en een sportiever uitgevoerde demper voor de 'R'- en 'RS'-modellen met bewerkte eindkappen en een hitteschild die de daadkrachtige uitstraling benadrukken.

NIEUWE SLIP- EN BEKRACHTIGDE KOPPELING

De Street Triple R en RS zijn beide voorzien van een nieuwe slipkoppeling en koppelingsbekrachtiging die het schakelen lichter maken en bediening van de koppelingshendel vergemakkelijken. Het nieuwe systeem biedt de motorrijder nog meer comfort en controle en helpt stuiteren en trillen van de achterkant te verminderen bij krachtig remmen.

VERSTELBAAR INSTRUMENTENPANEEL MET TFT-KLEURENDISPLAY

De Street Triple R en RS hebben een geheel nieuw instrumentenpaneel met een hoekverstelling en een 5-inch TFT-kleurendisplay dat rijders toegang biedt tot de geavanceerde rijhulptechonologie op de nieuwe boordcomputer.

Er is keuze uit drie verschillende displaystijlen, elk met een eigen indeling van de informatie. Deze zijn voorgeprogrammeerd bij de rijmodi, waarbij de stijl voor 'Sport' en 'Track' meer nadruk legt op weergave van de toerenteller en de gekozen versnelling, terwijl de stijl voor 'Road' en 'Rain' meer aandacht heeft voor de snelheidsmeter.

Motorrijders kunnen de weergegeven stijl tijdens het rijden makkelijk en intuïtief wijzigen met het unieke 'infoblok' onder aan het scherm.

Voor elk van de drie stijlen kan een hoog of laag contrast worden gekozen, zodat het scherm in alle weers- en lichtomstandigheden af te lezen is. Het display kan ook worden ingesteld op "Automatisch", waarbij een ingebouwde lichtsensor automatisch de meest geschikte instelling kiest.

En alsof dat niet genoeg is, worden bij de Street Triple RS nog 3 extra displaystijlen geleverd, zodat de rijder uit 6 stijlen kan kiezen. Deze tweede set heeft een dynamischer display met de mogelijkheid van een rondetimer – exclusief voor de 'RS'.

De Street Triple S is voorzien van een volledig herzien LCD-instrumentenpakket ten opzichte van de huidige Speed Triple generatie. Hiermee kan de motorrijder tijdens het rijden of bij een tussenstop de rijmodi kiezen en belangrijke informatie van de boordcomputer lezen, zoals de kilometerteller, brandstofmeter, dagteller en reisafstand.

TECHNOLOGIE EN FUNCTIONALITEIT

Elektronische gasklepregeling

De nieuwe elektronische gasklepregeling op alle nieuwe modellen levert een directere, preciezere en accuratere respons op het gas met een verbeterde aan/uit-overgang. Verder zijn hiermee verschillende gasklepinstellingen mogelijk, wat in combinatie met ABS en de instellingen voor tractiecontrole resulteert in een keuze uit 5 rijmodi.

Rijmodi

In combinatie met de elektronische gasklepregeling bieden de nieuwe modellen veel meer controle door de introductie van rijmodi die de instellingen voor gasrespons, ABS en tractiecontrole aanpassen met één druk op een knop – in stilstand of tijdens het rijden.

De Street Triple S biedt 2 modi, namelijk ‘road’ en ’rain’. De Street Triple R biedt in totaal 4 modi door toevoeging van de modus ‘sport’ en een vrij programmeerbare modus. De Street Triple RS biedt de meeste modi door als vijfde modus nog ‘track’ toe te voegen.

Nieuwe boordcomputer

De compleet nieuwe boordcomputer biedt de rijder toegang tot alle belangrijke informatie via het TFT-scherm.

Voor het ‘S’-model bestaat die uit de snelheidsmeter, toerenteller, symbool voor de rijmodus, gekozen versnelling, brandstofmeter, kilometerteller, dagteller en de reisafstand.

De 'R' en 'RS' bieden extra functies zoals twee dagtellers, gemiddeld verbruik en verbruik op dat moment, resterende actieradius, keuze van rijmodus, displaystijl en contrastinstellingen, servicegegevens, koelvloeistoftemperatuur, waarschuwingsinformatie en (alleen voor de 'RS') een rondetimer.

Nieuwe schakelaarbehuizingen met 5-standenjoystick

De Street Triple R en RS hebben compleet nieuwe schakelaarbehuizingen voor navigatie op de nieuwe instrumenten en een intuïtieve 5-standenjoystick die ergonomisch en gebruiksvriendelijk werkt, zowel tijdens het rijden als bij een tussenstop.

De Street Triple ‘S’ heeft de herziene versie van de schakelaarbehuizing van de vorige Speed Triple-generatie.

ABS

De nieuwste generatie van het anti-blokkeerremsysteem tilt de controle op alle modellen naar een hoger peil. De ABS kan op de Street Triple R en RS ook worden ingesteld met de zelf programmeerbare rijmodus, en zo worden aangepast aan weg- en circuitrijden of helemaal worden uitgeschakeld.

Uitschakelbare tractiecontrole

Met de tractiecontrole wordt zowel het vermogen als het koppel geregeld voor een tractie waarbij de berijder met optimale veiligheid en controle rijdt. De tractiecontrole is op alle modellen in of uit te schakelen.

Op de Street Triple S kan dit worden beheerd vanuit het instrumentenmenu door keuze van de rijmodus ‘road’ of ‘rain’ – elk met een specifieke ingebouwde instelling voor tractiecontrole.

De tractiecontrole op de Street Triple R en RS kan worden beheerd met de zelf programmeerbare rijmodus ‘rider’ door keuze van de gewenste tractiecontrole-instelling: ‘road’, ‘rain', 'sport', 'track' or ‘off’.

Versnellingsindicator

De Street Triple R en RS zijn voorzien van een handige versnellingsindicatie op het 5-inch TFT-kleurendisplay.

Quickshifter

De nieuwe Street Triple RS is uitgerust met een quickshifter voor opschakelen zonder te koppelen, wat tot 2,5 keer sneller gaat dan een ervaren rijder kan opschakelen met een standaardkoppeling.

De quickshifter kan als accessoire ook worden aangebracht op de Street Triple S en R.

DRL-koplampen

De nieuwe Street Triple-lijn is voorzien van nieuwe koplampen voor een agressievere houding.

De Street Triple R en RS hebben opvallende LED DRL-verlichting (Daytime Running Lights*). Deze hebben een nieuw opvallend lichtprofiel waardoor de motor duidelijker zichtbaar is op de weg en minder energie wordt gebruikt voor meer duurzaamheid. De DRL is maar liefst 28 keer helderder dan het gloeilamp-positielicht van de vorige generatie.

De Street Triple S heeft nieuwe LED-positielichten aan de voorzijde. Het LED-positielicht is 4,6 keer helderder dan het gloeilamp-positielicht van de vorige generatie.

*De DRL-functie is niet beschikbaar voor alle markten – vraag ernaar bij uw lokale dealer.

Lichter, wendbaarder en beter rijgedrag

Slanker en feller dan ooit: de nieuwe Street Triple-modellen zijn lichter dan de vorige generatie en behouden daarmee hun plaats als lichtste motoren in hun klasse.

De combinatie van de gewichtsvermindering en het nieuwe, krachtigere 765 cc-motorblok resulteert in een verbazingwekkende vermogens/gewicht-verhouding die doorslaggevend is voor explosieve, wendbare en opwindende rijstijl van de nieuwe 'Streets'.

MAXIMALE STABILITEIT BIJ HOGE SNELHEDEN

De volledig nieuwe dubbelzijdige swingarm achter is speciaal ontworpen voor de nieuwe Street Triple-lijn en zorgt voor meer torsiestijfheid in de lengterichting in combinatie met een lagere laterale stijfheid.

Dit optimaliseert de hogesnelheidstabiliteit die de nieuwe Street Triples bereiken, voor meer vertrouwen en veiligheid van de rijder en een natuurlijkere weerstand tegen compressie van de achtervering bij hoge acceleratie. Bochten worden daarmee strakker afgerond en het gedrag van het rijgedeelte wordt beter te voorspellen, wat zowel op de weg als op het circuit voelbaar is.

VERING MET HOGE SPECIFICATIES

De nieuwe Street Triple-lijn is in zijn geheel voorzien van veersystemen met hogere specificaties, die speciaal voor de nieuwe modellen zijn ontwikkeld en afgesteld.

De Street Triple S heeft een 41-mm upside-down Showa-voorvork met een veerweg van 110 mm en een monoshock met piggybackreservoir en getrapte voorspanning voor de achtervering.

De Street Triple R beschikt over een volledig instelbare 41-mm upside-down Showa-voorvork met grote zuigers en een veerweg van 115 mm voor compromisloos rijcomfort en een Showa-monoshock met piggybackreservoir voor de achtervering.

En de Street Triple RS wordt geleverd met de Showa-voorvork met de beste specificaties: ø41 mm, grote zuigers en instelbare voorspanning, retourslag en compressiedemping. De achtervering is een premium Öhlins STX40-monoshock met piggybackreservoir.

ONGELOOFLIJK REMVERMOGEN

De hele nieuwe Street Triple-lijn beschikt over remmen met hogere specificaties dan de vorige generatie.

De Street Triple S is voorzien van zwevende Nissin-remklauwen met dubbele zuigers voor en een zwevende Brembo-remklauw met enkele zuiger achter.

De Street Triple R heeft radiale Brembo M4.32 monobloc-remklauwen met 4 zuigers voor aanzienlijk meer remvermogen dan de vorige Street Triple R en een zwevende Brembo-remklauw met enkele zuiger achter.

En de Street Triple RS beschikt over het beste van de reeks: radiale Brembo M50 monobloc-remklauwen met 4 zuigers voor, met het beste remvermogen in deze klasse, inclusief een hendel voor fijnafstelling, en een zwevende Brembo-remklauw met enkele zuiger achter.

Banden met hogere specificaties

Als aanpassing aan de hogere prestaties en het sportieve karakter zijn alle nieuwe Street Triples voorzien van banden met hogere specificaties.

Zo hebben de Street Triple S- en R-modellen premium Pirelli Diablo Rosso Corsa-banden voor scherp en nauwkeurig rijgedrag met daarbij een uitstekende stabiliteit en grip op de weg.

De Street Triple RS wordt geleverd met het neusje van de zalm: de Pirelli Diablo Supercorsa SP-banden, die hoogwaardige sportprestaties leveren op de weg en eventueel ook op het circuit.

Meer uitstraling, een strakkere vormgeving en een meer atletisch karakter

De nieuwe Street Triple-lijn heeft de onderscheidende en dynamische vormgeving van het origineel naar een hoger niveau getild voor een meer op snelheid gerichte houding zoals van de Speed Triple, met verbeterde moderne en agressieve lijnen, nieuw kuipwerk, een nieuw en sportiever tweepersoonszadel en een complete eersteklas afwerking.

Nieuw kuipwerk en moderne details

De nieuwe Street Triple-lijn is voorzien van volledig nieuwe, meer eigentijdse en strakker vormgegeven kuipdelen met schitterende details, inclusief nieuwe radiateurkappen, voor- en achterspatborden en achterpanelen.

Verder wordt een nieuw fly-screen in overeenkomende kleur geïntroduceerd dat tot de standaarduitrusting behoort, evenals een geïntegreerde luchtinlaat die van de vorige generatie Speed Triple is overgenomen. Deze is er in twee versies, afgestemd op de verschillende typen motorrijders en rijstijlen. Op de ‘R’- en ‘RS’-modellen heeft het fly-screen een agressiever, strakker en sportiever profiel. Het profiel van het fly-screen op het 'S'-model is meer op weggebruik gericht, met een grotere rijwindbescherming.

De Street Triple RS heeft een nog hoogwaardigere afwerking met een kleurgecodeerde belly pan, kleurgecodeerde kap bij het (standaard) verwisselbare passagierszadel en een kettingbeschermer.

Strakker en sportiever vormgegeven tweepersoonszadel

De nieuwe Street Triples hebben allemaal een strakker en sportiever tweepersoonszadel dat is geïnspireerd op de Daytona R, zonder afbreuk te doen aan het comfort.

De Street Triple R- en RS-modellen hebben een verbeterde constructie van kwaliteitsmateriaal, dat is afgewerkt met elegant stiksel voor het zadel.

Details en voorzieningen van topkwaliteit

De nieuwe Street Triple-lijn is rijkelijk voorzien van kwaliteitsdetails, inclusief nieuwe hielbescherming voor de motorrijder en gesmede voetsteunen voor passagiers voor een meer individuele stijl.

De Street Triple S heeft een hoofdframe, subframe en swingarm met zwarte poedercoating. De Street Triple R heeft het kenmerkende rode subframe van Triumph achter en rode strepen op de velgen, terwijl de Street Triple RS is voorzien van een geheel nieuw mat aluminium zilver geverfd subframe achter.

MEER DAN 60 ACCESSOIRES VOOR DE STREET TRIPLE

Er zijn meer dan 60 accessoires verkrijgbaar voor de nieuwe Street Triple S, R en RS waarmee u de prestaties, veiligheid, stijl en details van uw motor nog verder kunt verbeteren. Iedere accessoire is instelbaar met de online configurator waarmee u verschillende componenten en looks kunt uitproberen om uw eigen, unieke 'Street' samen te stellen.

STRAATPRESTATIES

De prestaties van de nieuwe Street Triples kunnen nog verder worden opgevoerd met een reeks accessoires zoals een quickshifter, Arrow-uitlaten* en verstelbare rem- en koppelingshendels.

*De beschikbaarheid van de dempers van Arrow wordt bepaald door de plaatselijke wetgeving. Informeer bij uw Triumph-dealer of deze verkrijgbaar zijn.

STREET-STIJL

U kunt meer stijl en fraaie details toevoegen aan de nieuwe Street Triples met stijlvolle accessoires zoals een kleurgecodeerde zadelkap en belly pan, LED-richtingaanwijzers*, heldere LED-achterlichtset, CNC-gefabriceerde voor- en achterremvloeistofreservoirs en spiegels aan de uiteinden van het stuur.

*De beschikbaarheid van de LED-richtingaanwijzers wordt bepaald door de plaatselijke wetgeving. Informeer bij uw Triumph-dealer of deze verkrijgbaar zijn.

Bescherming

U kunt de nieuwe modellen voorzien van extra bescherming met een reeks accessoires die onder meer een swingarmbeschermingsset, een framebeschermingsset en een kettingbeschermer omvat.

STREET TRIPLE S A2 RIJBEWIJS

De Street Triple S is nu beschikbaar voor A2 rijbewijs - Met zijn 660cc motorblok, deze motorfiets heeft alles voor wie een serieuze start wil maken. De "Street Attitude" is dus nu ook toegankelijk voor beginnende motorrijders. Leverbaar vanaf eind oktober 2017