Skip to main content
Triumph moto2 prototype testing)

TESTEN



TESTEN VAN DE NIEUWE MOTO2™-MOTOR

De ontwikkeling van het prototype van de Triumph Moto2™-motor begon in 2017.

Dit prototype van de 765cc-motor, een doorontwikkeling van de toonaangevende Street Triple RS-motor, is onderworpen aan een uitgebreid fabriekstestprogramma op het hoofdkantoor van Triumph Motorcycles in Hinckley, voordat het in augustus 2017 voor het eerst getest werd op het circuit van MotorLand Aragón in Alcañiz, Spanje.

Uitgebreide samenwerkingstesten en ontwikkeling waren de sleutel tot alle successen van het Triumph Moto2™-prototype en we delen hier veel inzichten in een van de meest opwindende ontwikkelingen in de wereld van het racen!


Street triple RS engine moto2



NIET OP DE LAUWEREN RUSTEN 

Aan het einde van Triumph‘s debuutseizoen in 2019 werd het ontwikkelingswerk serieus voortgezet, met het voordeel van een jaar aan data. Tijdens het laagseizoen heeft Triumph zich bij de tests geconcentreerd op het gebruik van de verkregen gegevens en elk afzonderlijk onderdeel geoptimaliseerd.

Hieruit voortvloeiend heeft het team verbeteringen aangebracht aan de afmetingen en toleranties waardoor Triumph de toerentallimiet voor terugschakelen voor 2020 kon verzachten. In combinatie met het voordeel voor de teams dat ze twee jaar aan gegevens hebben over het gebruik van Triumph-motoren, blijkt het 2021-seizoen nog sneller te zijn met nog meer nek-aan-nekraces.



IN DE PRAKTIJK TESTEN – HET EERSTE SEIZOEN

De veeleisende test van de Triumph driecilinder blokken was in het heetst van de strijd in handen van de rijders. Vanaf de allereerste Grand Prix van het Triumph-tijdperk in Qatar, in maart 2019, zorgde de 765 cc-driecilinders voor een revolutie in de Moto2™-klasse. Er werden direct nieuwe records gevestigd en in een spannende eerste race werd het resultaat beslist met slechts 0,026 seconden. De wederopstanding van Moto2™.

Aan het einde van het seizoen hadden de Triumph 765 cc-driecilinders meer dan 60.000 ronden foutloos afgelegd en hadden ze meer dan 300.000 km aan voluit racen afgelegd. En naast een aantal van de spannendste nek-aan-nekraces die de klasse ooit heeft gezien, heeft Triumph de Moto2™ voorzien van 16 nieuwe ronderecords, waaronder 12 snelste rondes ooit voor deze klasse en 18 nieuwe topsnelheden in 19 races, waaronder de allereerste 300+km/u topsnelheid voor een Moto2™-machine.

 

HET BEGIN

19 november 2018  Tijdens het laatste MotoGP™-raceweekend van 2018 in Valencia, Spanje presenteerde Triumph Motorcycles samen met Externpro, Magneti Marelli en Dorna de aanzienlijke toename van het piekvermogen behaald door Triumph's 2019 Moto2™-racemotoren.

 

 

 

Na de afronding van een meerfasentest en ontwikkelingsprogramma van bijna twee jaar heeft geduurd en dat gericht was op het verbeteren van de prestaties, duurzaamheid en rijeigenschappen, kondigt Triumph aan dat de Moto2™-motor met racespecificaties een piekvermogen van meer dan 138 pk zal leveren.

Triumph moto2 engine

 

 

Het testen en ontwikkelen is gedaan in nauwe samenwerking met racepartners Magneti Marelli (ECU-ontwikkeling) en Externpro (ontwikkeling van het chassis), Dorna, IRTA, ontwikkelaars en natuurlijk alle Moto2™-teams en -rijders.  Er zijn nu meer dan 2500 'racerondjes’ afgelegd op een aantal Europese topcircuits.




Moto2 engine testing at Valencia race track




ENGINE CONTROL UNIT-TEST

Mei 2018.  De volgende opwindende fase van het 2019 Triumph Moto2 ™ Engine-programma omvatte het testen van de eerste volledige Engine Control Unit zoals geleverd door Moto2™ ECU-leverancier Magneti Marelli.

Moto2 2020 Triumph Street Triple

STREET TRIPLE - PERSOONLIJKE TOUCH

Of u nu op de weg of op het circuit rijdt, het Street Triple RS-topmodel brengt u dichter bij een authentieke Moto2™-ervaring dan ooit tevoren.

 

 

Step

BLIJF OP DE HOOGTE

Registreer je e-mailadres hieronder en wij sturen je al het eclusieve en spannende nieuws vanop het circuit rechtstreeks in je mailbox.

Terms and conditions

We take our data responsibilities very seriously. Triumph has always and will continue to respect the data we hold about you.