Skip to main content

SPECIFICATIES

TIGER 1200 GT Specificaties
Feature Details
Motor en transmissie
Type Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn
Inhoud 1160 cc
Boring 90,0 mm
Slag 60,7 mm
Compressieverhouding 13.2:1
Max. vermogen EC 150 pk (110.4kW) bij 9,000 omw/min
Max. koppel EC 130 Nm bij 7,000 tpm
Systeem Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met elektronische gasklepregeling
Uitlaat Roestvaststalen 3-in-1 uitlaatspruitstuk met onderliggende primaire geluiddemper en zijdelings gemonteerde secundaire geluiddemper
Eindaandrijving Cardanaandrijving
Koppeling Hydraulische, natte slipkoppeling met meerdere platen
Versnellingsbak 6 versnellingen
Frame
Frame Stalen buizenframe met gelaste aluminium draagbalken. Opgeschroefd aluminium subframe achter.
Swingarm Dubbelzijdige aluminium "Tri-Link"-swingarm met dubbele reactiearmen.
Voorband Cast aluminium, 19 x 3.0in
Achterwiel Cast aluminium, 18 x 4.25in
Voorband Metzeler Tourance, 120/70R19 (M/C 60V TL)
Achterband Metzeler Tourance, 150/70R18 (M/C 70V TL)
Voorvering 49 mm USD-voorvork van Showa met semi-actieve demping. Veerweg 200 mm.
Achterwielophanging Showa-monoshock met semi-actieve demping en automatische elektronische voorspanning. Veerweg 200 mm.
Front Brakes Radiaal opgehangen Brembo M4.30 Stylema monoblock-remklauwen, OC-ABS, dubbele zwevende schijven van 320 mm. Magura HC1 radiale hoofdremcilinder met verstelbare hendel en afzonderlijk reservoir.
Rear Brakes Brembo-remklauw met enkele zuiger, OC-ABS, één remschijf van 282 mm. Hoofdcilinder achter met extern reservoir.
Instrumentendisplay en -functies 7 inch TFT-kleurendisplay voor instrumenten met My Triumph-connectiviteitssysteem
Afmetingen en Gewicht
Breedte stuur Stuurstang 849 mm, handkappen 982 mm
Hoogte zonder spiegels Verstelbaar scherm 1436 - 1497 mm
Zadelhoogte Adjustable 850/870 mm
Wielbasis 1560 mm
Vorksprong 24,1 º
Naloop 120 mm
Tankinhoud 20 L
Gewicht met volle tank 240 kg
Service
Service Interval Onderhoudsinterval van 16.000 km / 12 maanden
TIGER 1200 GT PRO Specificaties
Feature Details
Motor en transmissie
Type Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn
Inhoud 1160 cc
Boring 90,0 mm
Slag 60,7 mm
Compressieverhouding 13.2:1
Max. vermogen EC 150 pk (110.4kW) bij 9,000 omw/min
Max. koppel EC 130 Nm bij 7,000 tpm
Systeem Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met elektronische gasklepregeling
Uitlaat Roestvaststalen 3-in-1 uitlaatspruitstuk met onderliggende primaire geluiddemper en zijdelings gemonteerde secundaire geluiddemper
Eindaandrijving Cardanaandrijving
Koppeling Hydraulische, natte slipkoppeling met meerdere platen
Versnellingsbak 6 versnellingen
Frame
Frame Stalen buizenframe met gelaste aluminium draagbalken. Opgeschroefd aluminium subframe achter.
Swingarm Dubbelzijdige aluminium "Tri-Link"-swingarm met dubbele reactiearmen.
Voorband Cast aluminium, 19 x 3.0in
Achterwiel Cast aluminium, 18 x 4.25in
Voorband Metzeler Tourance, 120/70R19 (M/C 60V TL)
Achterband Metzeler Tourance, 150/70R18 (M/C 70V TL)
Voorvering 49 mm USD-voorvork van Showa met semi-actieve demping. Veerweg 200 mm.
Achterwielophanging Showa-monoshock met semi-actieve demping en automatische elektronische voorspanning. Veerweg 200 mm.
Front Brakes Radiaal opgehangen Brembo M4.30 Stylema monoblock-remklauwen, OC-ABS, dubbele zwevende schijven van 320 mm. Magura HC1 radiale hoofdremcilinder met verstelbare hendel en afzonderlijk reservoir.
Rear Brakes Brembo-remklauw met enkele zuiger, OC-ABS, één remschijf van 282 mm. Hoofdcilinder achter met extern reservoir.
Instrumentendisplay en -functies 7 inch TFT-kleurendisplay voor instrumenten met My Triumph-connectiviteitssysteem
Afmetingen en Gewicht
Breedte stuur Stuurstang 849 mm, handkappen 982 mm
Hoogte zonder spiegels Verstelbaar scherm 1436 - 1497 mm
Zadelhoogte Adjustable 850/870 mm
Wielbasis 1560 mm
Vorksprong 24,1 º
Naloop 120 mm
Tankinhoud 20 L
Gewicht met volle tank 245 kg
Service
Service Interval Onderhoudsinterval van 16.000 km / 12 maanden
TIGER 1200 GT EXPLORER Specificaties
Feature Details
Motor en transmissie
Type Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn
Inhoud 1160 cc
Boring 90,0 mm
Slag 60,7 mm
Compressieverhouding 13.2:1
Max. vermogen EC 150 pk (110.4kW) bij 9,000 omw/min
Max. koppel EC 130 Nm bij 7,000 tpm
Systeem Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met elektronische gasklepregeling
Uitlaat Roestvaststalen 3-in-1 uitlaatspruitstuk met onderliggende primaire geluiddemper en zijdelings gemonteerde secundaire geluiddemper
Eindaandrijving Cardanaandrijving
Koppeling Hydraulische, natte slipkoppeling met meerdere platen
Versnellingsbak 6 versnellingen
Frame
Frame Stalen buizenframe met gelaste aluminium draagbalken. Opgeschroefd aluminium subframe achter.
Swingarm Dubbelzijdige aluminium "Tri-Link"-swingarm met dubbele reactiearmen.
Voorband Cast aluminium, 19 x 3.0in
Achterwiel Cast aluminium, 18 x 4.25in
Voorband Metzeler Tourance, 120/70R19 (M/C 60V TL)
Achterband Metzeler Tourance, 150/70R18 (M/C 70V TL)
Voorvering 49 mm USD-voorvork van Showa met semi-actieve demping. Veerweg 200 mm.
Achterwielophanging Showa-monoshock met semi-actieve demping en automatische elektronische voorspanning. Veerweg 200 mm.
Front Brakes Radiaal opgehangen Brembo M4.30 Stylema monoblock-remklauwen, OC-ABS, dubbele zwevende schijven van 320 mm. Magura HC1 radiale hoofdremcilinder met verstelbare hendel en afzonderlijk reservoir.
Rear Brakes Brembo-remklauw met enkele zuiger, OC-ABS, één remschijf van 282 mm. Hoofdcilinder achter met extern reservoir.
Instrumentendisplay en -functies 7 inch TFT-kleurendisplay voor instrumenten met My Triumph-connectiviteitssysteem
Afmetingen en Gewicht
Breedte stuur Stuurstang 849 mm, handkappen 982 mm
Hoogte zonder spiegels Verstelbaar scherm 1436 - 1497 mm
Zadelhoogte Adjustable 850/870 mm
Wielbasis 1560 mm
Vorksprong 24,1 º
Naloop 120 mm
Tankinhoud 30 L
Gewicht met volle tank 255 kg
Service
Service Interval Onderhoudsinterval van 16.000 km / 12 maanden
TIGER 1200 RALLY PRO Specificaties
Feature Details
Motor en transmissie
Type Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn
Inhoud 1160 cc
Boring 90,0 mm
Slag 60,7 mm
Compressieverhouding 13.2:1
Max. vermogen EC 150 pk (110.4kW) bij 9,000 omw/min
Max. koppel EC 130 Nm bij 7,000 tpm
Systeem Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met elektronische gasklepregeling
Uitlaat Roestvaststalen 3-in-1 uitlaatspruitstuk met onderliggende primaire geluiddemper en zijdelings gemonteerde secundaire geluiddemper
Eindaandrijving Cardanaandrijving
Koppeling Hydraulische, natte slipkoppeling met meerdere platen
Versnellingsbak 6 versnellingen
Frame
Frame Stalen buizenframe met gelaste aluminium draagbalken. Opgeschroefd aluminium subframe achter.
Swingarm Dubbelzijdige aluminium "Tri-Link"-swingarm met dubbele reactiearmen.
Voorband Spoked (Tubeless). 21 x 2.15in.
Achterwiel Spoked (Tubeless). 18 x 4.25in.
Voorband Metzeler Karoo Street, 90/90-21 (M/C 54V TL)
Achterband Metzeler Karoo Street, 150/70R18 (M/C 70V TL)
Voorvering 49 mm USD-voorvork van Showa met semi-actieve demping. Veerweg 220 mm.
Achterwielophanging Showa-monoshock met semi-actieve demping en automatische elektronische voorspanning. Veerweg 220 mm.
Front Brakes Radiaal opgehangen Brembo M4.30 Stylema monoblock-remklauwen, OC-ABS, dubbele zwevende schijven van 320 mm. Magura HC1 radiale hoofdremcilinder met verstelbare hendel en afzonderlijk reservoir.
Rear Brakes Brembo-remklauw met enkele zuiger, OC-ABS, één remschijf van 282 mm. Hoofdcilinder achter met extern reservoir.
Instrumentendisplay en -functies 7 inch TFT-kleurendisplay voor instrumenten met My Triumph-connectiviteitssysteem
Afmetingen en Gewicht
Breedte stuur Stuurstang 849 mm, handkappen 982 mm
Hoogte zonder spiegels Verstelbaar scherm 1487 - 1547 mm
Zadelhoogte Adjustable 875/895 mm
Wielbasis 1560 mm
Vorksprong 23,7 º
Naloop 112 mm
Tankinhoud 20 L
Gewicht met volle tank 249 kg
Service
Service Interval Onderhoudsinterval van 16.000 km / 12 maanden
TIGER 1200 RALLY EXPLORER Specificaties
Feature Details
Motor en transmissie
Type Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn
Inhoud 1160 cc
Boring 90,0 mm
Slag 60,7 mm
Compressieverhouding 13.2:1
Max. vermogen EC 150 pk (110.4kW) bij 9,000 omw/min
Max. koppel EC 130 Nm bij 7,000 tpm
Systeem Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met elektronische gasklepregeling
Uitlaat Roestvaststalen 3-in-1 uitlaatspruitstuk met onderliggende primaire geluiddemper en zijdelings gemonteerde secundaire geluiddemper
Eindaandrijving Cardanaandrijving
Koppeling Hydraulische, natte slipkoppeling met meerdere platen
Versnellingsbak 6 versnellingen
Frame
Frame Stalen buizenframe met gelaste aluminium draagbalken. Opgeschroefd aluminium subframe achter.
Swingarm Dubbelzijdige aluminium "Tri-Link"-swingarm met dubbele reactiearmen.
Voorband Spoked (Tubeless). 21 x 2.15in.
Achterwiel Spoked (Tubeless). 18 x 4.25in.
Voorband Metzeler Karoo Street, 90/90-21 (M/C 54V TL)
Achterband Metzeler Karoo Street, 150/70R18 (M/C 70V TL)
Voorvering 49 mm USD-voorvork van Showa met semi-actieve demping. Veerweg 220 mm.
Achterwielophanging Showa-monoshock met semi-actieve demping en automatische elektronische voorspanning. Veerweg 220 mm.
Front Brakes Radiaal opgehangen Brembo M4.30 Stylema monoblock-remklauwen, OC-ABS, dubbele zwevende schijven van 320 mm. Magura HC1 radiale hoofdremcilinder met verstelbare hendel en afzonderlijk reservoir.
Rear Brakes Brembo-remklauw met enkele zuiger, OC-ABS, één remschijf van 282 mm. Hoofdcilinder achter met extern reservoir.
Instrumentendisplay en -functies 7 inch TFT-kleurendisplay voor instrumenten met My Triumph-connectiviteitssysteem
Afmetingen en Gewicht
Breedte stuur Stuurstang 849 mm, handkappen 982 mm
Hoogte zonder spiegels Verstelbaar scherm 1487 - 1547 mm
Zadelhoogte Adjustable 875/895 mm
Wielbasis 1560 mm
Vorksprong 23.7 º
Naloop 112 mm
Tankinhoud 30 L
Gewicht met volle tank 261 kg
Service
Service Interval Onderhoudsinterval van 16.000 km / 12 maanden

 

 

Step

NIEUWE Tiger 1200

Ontvang als één van de eersten de laatste informatie.

Algemene voorwaarden

We nemen onze verantwoordelijkheden met betrekking tot data zeer serieus. Triumph heeft de gegevens die wij over u bewaren altijd met respect behandeld en zal dat ook blijven doen.