
REDENEN OM TE RIJDEN
Het echte werk, met alle weggerichte capaciteiten van een moderne adventure-motorfiets, plus echt scrambling-vermogen offroad, voor de ultieme rit op elk terrein. Er zijn twee Scrambler 1200's om uit te kiezen. De Scrambler 1200 XC is gebouwd voor subliem rijplezier op de weg en offroad en de Scrambler 1200 XE, die het hoogste specificatieniveau biedt, brengt zijn offroad-capaciteiten en scrambling-eigenschappen naar de absolute top van de motorwereld. Hoe u avontuur ook definieert en waar de weg u ook brengt, biedt de Scrambler 1200 ongeëvenaarde capaciteiten, zowel op als naast de weg.
1. BONNEVILLE MOTOR MET HOOG VERMOGEN EN SPECIAAL SCRAMBLER-GELUID
De beroemde karaktervolle en koppelrijke parallele twin van de Bonneville vormt het hart van deze moderne klassieke adventure-motorfiets.
Met zijn soepele en lineaire vermogensafgifte is de elektronische gasklepregeling altijd perfect voorspelbaar, ongeacht het terrein. Met vijf rijmodi (zes op de XE) kunt u het gevoel nog verder afstemmen op uw eigen rijvoorkeur.
De 1200 cc-motor met lage massatraagheid accelereert snel en levert prestaties vanaf een laag toerental tot in het hele toerengebied, zodat hij in elk rijscenario voor opwinding zorgt. Van een pittige rit op een provinciale weg tot een rustige tocht op zondag, en van vol gas naar het vinden van tractie in de modder; de Scrambler doet zijn naam en afkomst alle eer aan.
De Scrambler voldoet aan Euro 5 met verbeterde emissie en een verbeterde warmteverdeling voor 2021. De koppeling met koppelondersteuning levert een lichte en soepele bediening op, met een mix van traditionele Triumph-techniek en moderne technologie voor een echt speciale motorfiets. En met 16.000 km tussen de onderhoudsbeurten, en niet te vergeten het dealernetwerk van wereldklasse, is er geen excuus om die legendarische avonturen uit te stellen...
2. VERING MET LANGE VEERWEG
De Scrambler 1200 is uitgerust met Showa USD-voorvorken met een diameter van 45 mm (47 mm op de XE) en dubbele piggyback Öhlins-achterschokdempers. Deze hoogwaardige veringseenheden zijn speciaal voor de Scrambler ontwikkeld met volledig instelbare voorspanning, compressie- en rebounddemping en aan beide uiteinden een veerweg van 200 mm (250 mm bij de XE).
De Scrambler 1200 is ontworpen om een nieuwe norm te stellen en biedt een superieure wegligging, tractie op losse en gladde ondergrond en is in staat om elke rit met gemak aan te kunnen.
Het eindresultaat moet gereden worden om het te geloven. Soepel genoeg om de hobbels en ribbels in de weg weg te werken, maar met de steun en demping die nodig zijn op ruig terrein, blijft de veelzijdigheid van de ophanging van de Scrambler altijd indruk maken.
3. SPECIAAL SCRAMBLER-FRAME
De uitstekende offroad-capaciteiten van de Scrambler zijn meer dan zijn hoogwaardige ophanging met lange veerweg. Het frame is niet zomaar een aangepast wegchassis met een aangepaste geometrie,het is een pure Scrambler vanaf de aluminium carterbeschermplaat.
Zelfverzekerd offroad rijden vraagt om stabiliteit en een goede wendbaarheid. De balhoofdhoekvorm, samen met de wielbasis en de lengte van de swingarm, zijn allemaal afkomstig van Triumphs enorm succesvolle scrambling-traditie en de jarenlange ontwikkeling van Triumphs Tiger Adventure-motorfiets. Dit alles resulteert in een unieke en prachtige motorfiets die ongelooflijk terreinvaardig is zonder zijn voorbeeldige manieren op de weg te verliezen.
Met een rijpositie die kan worden aangepast door middel van een verstelbaar stuur en omkeerbare stuurverhogers voor de perfecte houding, zowel zittend als staand, verstevigt de ongeëvenaarde veelzijdigheid en capaciteit van de Scrambler zijn positie als de benchmark crossover adventure-motorfiets.
4. TOONAANGEVENDE TECHNOLOGIE
De Scrambler beschikt over een overvloed aan moderne technologie, elk element is zorgvuldig ontworpen om de rijervaring te verbeteren en de veiligheid te verhogen zonder afbreuk te doen aan de tijdloze, moderne klassieke stijl van deze robuuste cross-over machine.
De DRL-koplamp en de volledige LED-verlichting garanderen een uitstekende zichtbaarheid voor andere weggebruikers en verlichten zelfs de donkerste ritten. Verlicht schakelmateriaal, intuïtieve schakelaars en een joystick met vijf standen zorgen ervoor dat u alle essentiële signalen binnen handbereik hebt, terwijl het ook gemakkelijk is om door de vijf rijmodi (zes op de XE) te navigeren, de cruisecontrol met één druk op de knop te bedienen of van instellingen te veranderen.
Geavanceerde ABS- en tractiecontrolesystemen verbeteren de veiligheid van de rijder, waarbij het XE-model profiteert van het nieuwste geoptimaliseerde bochten ABS en tractiecontrolesysteem.
Ook het gemak van de berijder is niet vergeten, met een gemakkelijk toegankelijk USB-punt voor het opladen van de apparaten die u nodig hebt tijdens de reis en de optie om de My Triumph-connectiviteitsmodule te monteren, waarmee u kunt genieten van 's werelds eerste geïntegreerde GoPro-bedieningssysteem en functies zoals navigatie en telefoon- en muziekbediening.
5. TOONAANGEVENDE SPECIFICATIES
De uitrusting van de Scrambler is zeer zorgvuldig geselecteerd. De ergonomie biedt de perfecte mix van comfort en, indien nodig, offroad-controle, waarbij het unieke zadel en het brede stuur de Scrambler een indrukwekkende rijpositie geven op alle wegen. De omkeerbare stuurhendels met optionele 10 mm afstandsstukken zorgen ervoor dat elke rijder zijn perfecte houding kan vinden, terwijl de verstelbare, opklapbare voetpedalen verdere aanpassingsmogelijkheden op de XE mogelijk maken.
Naast de hoogwaardige Showa- en Öhlins-vering zijn standaard twee vierzuiger Brembo M50 radiale monobloc-remklauwen gemonteerd, waarbij een premium MCS-remhendel de eersteklas specificaties van de XE completeert. Dubbele 320mm schijven, gecombineerd met het geavanceerde ABS-systeem zorgen ervoor dat er geen tekort aan remkracht is met een superieure hendelbediening voor zelfverzekerde en gegarandeerde controle onder alle omstandigheden.
De prachtige aluminium velgen zijn zijdelings bevestigd aan sterke naven om de moderne klassieke stijl van de Scrambler te behouden en toch de montage van de nieuwste tubeless banden mogelijk te maken. Met een 17" achterwiel en een voor offroad geoptimaliseerde 21" voorband bieden de Metzeler Tourance adventure banden de perfecte balans voor zowel gebruik op de weg als offroad.
