Distinguished Gentleman’s Ride partnership

Triumph Motorcycles kondigt met gepaste trots aan dat ze voor de volgende vijf jaar de hoofdpartner en -sponsor blijven van The Distinguished Gentleman’s Ride (DGR), een van ’s werelds grootste en meest stijlvolle motorevenementen voor het goede doel.
Dat beide partijen de belangrijke samenwerking willen verderzetten, benadrukt het succesverhaal van de DGR in al zijn perspectieven. Het is enerzijds een geldinzamelingsactie voor en bewustwording rond het onderzoek naar prostaatkanker en mentale gezondheid bij mannen. Anderzijds groeide het evenement ook uit tot een massaal en fanatiek groepsgebeuren voor de hele motorrijdersgemeenschap, met duizenden deelnemers wereldwijd.
Triumph Motorcycles is, als hoofdsponsor sinds 2014, trots dat ze een sleutelrol konden spelen in de evolutie van de DGR. Door samen te werken met Mark Hawwa en zijn team slaagden ze er zo mee in het evenement naar het wereldwijde niveau van vandaag te tillen. Triumph speelde over de jaren heen een centrale rol door steun en middelen te voorzien die de belangstelling verhoogden, de stem van de DGR versterkten en de deelnemers beloonden voor hun inspanningen om geld in te zamelen. Dat zorgde dan weer voor een steeds meer talrijke opkomst van Triumph-rijders, -dealers, -medewerkers en -sympathisanten die zich op hun stijlvolst uitdossen en een gemeenschappelijke verbondenheid koesteren ten opzichte van hun gemeenschap.

The Distinguished Gentleman’s Ride werd opgericht om geld in te zamelen en bewustwording te creëren rond onderzoek naar prostaatkanker en de mentale gezondheid bij mannen. Dat doet de DGR door klassieke en vintage motoren – oude en nieuwe – en hun rijders samen te brengen, over de hele wereld. Triumph Motorcycles schaarde zich begin 2014 achter het doel en ondersteunt de DGR via hun wereldwijde marketingteam en -kanalen, en ook door The Distinguished Gentleman’s Ride te voorzien van motoren uit hun Modern Classic range die gewonnen kunnen worden als beloning voor de inspanningen van deelnemers om geld in te zamelen.
Sinds acht ongelofelijke jaren werken Triumph Motorcycles en de DGR samen met het gezamenlijke doel het profiel van The Distinguished Gentleman’s Ride wereldwijd te vergroten, de geweldige gemeenschap motorrijders te laten groeien en uiteindelijk het aantal deelnemers en de fondsen die het doel ondersteunen te verhogen.
Mark Hawwa. Oprichter/directeur van The Distinguished Gentleman's Ride.
“Toen we in 2014 voor het eerst samenwerkten met Triumph Motorcycles was ik bijzonder opgetogen. Ze zijn voor mij het enige motorfietsenmerk waarbij ik een perfecte match met The Distinguished Gentleman’s Ride voelde. Sindsdien deden we wonderbaarlijke dingen. Samen maakten we het mogelijk om sommige van onze meest toegewijde fondsenwervers te belonen met een gloednieuwe motor uit het Modern Classic-gamma en bouwden we een custom, unieke 2021 Triumph Thruxton RS. Vandaag, acht jaar later, kondigen we onze samenwerking voor de volgende vijf jaar aan en nu ben ik nog meer opgetogen dan in 2014. Want ik weet dat we in de komende vijf jaar samen nog méér zullen kunnen doen met als doel geld in te zamelen en bewustwording te creëren rond de gezondheid van mannen.”
Paul Stroud. Commercieel Directeur bij Triumph
“Al vanaf het prille begin zagen we dat de DGR iets unieks was, iets waar het team van Triumph bijzonder graag deel van wilde uitmaken. Niet alleen voor het nobele doel dat ze vertegenwoordigen, maar ook omwille van de geweldige groepsritten en het plezier om jezelf stijlvol te kleden voor de gelegenheid. We zijn dan ook fier op onze rol als hoofdsponsor de voorbije acht jaar en vereerd om deel te hebben uitgemaakt in de groei van dit positieve verhaal dat een effectieve impact heeft. Vanuit onze hele eigen gemeenschap van dealers, medewerkers, Triump-fans en DGR-rijders wereldwijd merken we de voortdurende passie en het moeiteloze engagement dat mensen aan de dag leggen voor dit evenement. Onze samenwerking met The Distinguished Gentleman’s Ride vernieuwen is dan ook een vanzelfsprekende beslissing. Niet alleen gebaseerd op het succes en de positieve invloed voor Triumphs profiel, maar ook omdat we dezelfde passie delen en vol overtuiging achter Mark, zijn team en de wereldwijde DGR-gemeenschap staan in de gedeelde missie om nog verder te gaan.”

EEN KORT OVERZICHT VAN DE SAMENWERKING TUSSEN TRIUMPH EN DGR
Op 28 september 2014 vond de eerste door Triumph gesponsorde DGR plaats in 58 landen, 257 steden en met 20.000 stijlvol geklede klassieke en vintage motorrijders. Goed voor een totale opbrengst van 1,5 miljoen dollar. De aantallen groeiden tot 79 landen, 410 steden, 37.000 rijders en 2,3 miljoen dollar in 2015. De daaropvolgende editie in 2016 was goed voor 90 landen, 57.000 rijders en 3,6 miljoen dollar en de cijfers bleven jaar na jaar stijgen tot een absolute topeditie in 2019 met 116.000 deelnemers verspreid over 104 landen in alle uithoeken van de wereld en een opbrengst van maar liefst 6 miljoen dollar.
De Covid-19 pandemie stelde The Distinguished Gentleman’s Ride en haar deelnemers voor een bijzondere uitdaging in 2020. Ondanks de moeilijkheden werkte de DGR hard aan een nieuw format waarin rijders hun steun en passie voor de zaak in alle veiligheid konden tonen: Ride Solo Together. Dat stelde de mondiale DGR-gemeenschap in staat om de meest wereldwijde editie ooit op poten te zetten met 171 deelnemende landen verspreid over 2.531 locaties. Individueel en toch samen motorrijden, verbonden via sociale media.
De uitdagingen bleven aanhouden in 2021 en The Distinguished Gentleman’s Ride paste het formaat opnieuw aan om het hoofd te bieden aan de verschillende beperkingen in de verschillende landen. Zo konden DGR-enthousiastelingen, afhankelijk van de restricties in hun woongebied, een normale groepsrit houden, een gedeelde route rijden of gewoon solo eropuit trekken.
Het resultaat van deze evoluerende aanpak zorgde voor een aanzienlijke stijging van het aantal deelnemers en ingezamelde fondsen ten opzichte van het jaar ervoor: 65.300 rijders – bijna 10.000 meer ten opzichte van 2020 – en een bedrag van 4,1 miljoen dollar, ofwel 1,4 miljoen meer dan 2020. De datum van het evenement verhuisde in 2021 ook van september naar mei. Bovendien liggen alle wegen nu open naar een geweldige rit in 2022, waardoor ook iedereen die betrokken is de schouders wil zetten onder de meest succesvolle editie ooit.