NIEUWE TIGER 900 RALLY PRO

De nieuwe Tiger 900 Rally Pro combineert eersteklas offroad-functionaliteit en -specificaties met comfort voor lange afstanden en fantastisch rijgedrag.
SPECIFICATIES
De nieuwe Tiger 900 Rally Pro is een winnaar op het racecircuit en met zijn toonaangevende specificaties zet hij opnieuw de standaard in zijn klasse.
Feature | Details |
---|---|
Prijs | |
Prijzen | Van € 19.595,00 |
Feature | Details |
---|---|
Motor en transmissie | |
Type | Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn |
Inhoud | 888 cc |
Boring | 78.0 mm |
Slag | 61.9 mm |
Compressieverhouding | 13.0:1 |
Max. vermogen EC | 108 pk / 79.5 kW bij 9500 t/min |
Max. koppel EC | 90 Nm bij 6850 tpm |
Systeem | Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met elektronische gasklepregeling |
Uitlaat | Roestvrijstalen 3-in-1-spruitstuk, zijdelings gemonteerde roestvrijstalen demper |
Eindaandrijving | O-ringketting |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Feature | Details |
---|---|
Frame | |
Frame | Stalen buisframe, vastgeschroefd subframe |
Swingarm | Dubbelzijdige, gegoten aluminiumlegering |
Voorband | Gespaakt Tubeless, 21 x 2.15 in |
Achterwiel | Gespaakt Tubeless, 17 x 4.25 in |
Voorband | Bridgestone Battlax Adventure 90/90-21 |
Achterband | Bridgestone Battlax Adventure 150/70-R17 |
Voorvering | Showa 45 mm upside down-vork met handmatig instelbare rebound- en compressiedemping, veerweg 240 mm. |
Achterwielophanging | Showa achterwielophanging, handmatige afstelling van de preload en rebounddemping, 230 mm veerweg op het achterwiel. |
Front Brakes | Dubbele 320 mm zwevende schijven, Brembo Stylema monobloc-remklauwen met 4 zuigers. Radiale hoofdcilinder aan de voorzijde, multi-modus ABS, geoptimaliseerd ABS in bochten. |
Rear Brakes | Enkele schijf van 255 mm. zwevende remklauw met één zuiger, multi-modus ABS, geoptimaliseerd ABS in bochten. |
Instrumentendisplay en -functies | 7 inch TFT-kleurendisplay voor instrumenten met My Triumph-connectiviteitssysteem |
Feature | Details |
---|---|
Afmetingen en Gewicht | |
Breedte stuur | 935 mm |
Hoogte zonder spiegels | Verstelbaar scherm 1452 -1502 mm |
Zadelhoogte | Verstelbaar 860 - 880 mm |
Wielbasis | 1551 mm |
Vorksprong | 24,4 º |
Naloop | 116,8 mm |
Tankinhoud | 20 L |
Gewicht met volle tank | 228 kg |
Feature | Details |
---|---|
Brandstofverbruik | |
Brandstofverbruik | 4,7l/100 km (60.4 mpg) |
CO2 Figures | Euro 5+ emissienorm: 108 g/km De CO2-uitstoot en het brandstofverbruik worden gemeten volgens verordening 168/2013/EG. De waarden voor het brandstofverbruik zijn gemeten in specifieke testomstandigheden en dienen alleen ter vergelijking. De resultaten in een werkelijke rijsituatie kunnen anders zijn.t conditions and are for comparative purposes only. They may not reflect real driving results. |
Feature | Details |
---|---|
Service | |
Service Interval | Onderhoudsinterval van 10,000 km / 12 maanden |

Motor en vermogen
Sterk koppel bij lage toeren, een soepel middentoerengebied en brullende triple-kracht bij hoge toerentallen. Nu met 13% meer piekvermogen. Beheersbaar, sterk vermogen voor extreem offroad-rijden en zinderende prestaties voor de open weg.

Veiligheid
Het betere remvermogen, voor bochten geoptimaliseerde ABS, tractiecontrole, bandspanningscontrole, waarschuwingslichten bij noodremmen en naderingslichten met hoge zichtbaarheid vergroten de veiligheid en het vertrouwen van de rijder.

Technologie
Schakelassistentie, zadelverwarming, verwarmde handvatten en zes rijmodi (waaronder specifieke offroad-instellingen die zijn te wijzigen via een 7 inch TFT-display met Bluetooth-connectiviteit) zijn slechts een greep uit het indrukwekkende op de rijder gerichte rijhulptechnologiepakket van de Rally Pro.

COMFORT
Ergonomisch ontworpen voor zinderende avonturen en zo min mogelijk vermoeidheid. Dankzij het verbeterde nieuwe verwarmde zadel (20 mm in hoogte verstelbaar) en de trillingsdempende stuurstangsteunen zit de rijder comfortabel achter het zeer effectieve windscherm.

Brembo-remmen
Twee Brembo Stylema-remklauwen met 320 mm remschijven en uitschakelbare ABS bieden een combinatie van enorme stopkracht en een subliem gevoel voor geweldige offroad-prestaties en veiligheid en vertrouwen op de weg.

Vering
De Showa-vering van de Rally Pro heeft een veerweg van 240 mm voor en 230 mm achter en kan de meest extreme offroad-uitdagingen aan, zonder dat dit ten koste gaat van het rijgedrag en het comfort op de weg.

Slip en assist
De lichte koppeling biedt controle op offroad-terrein zonder vermoeidheid te veroorzaken. Dankzij de betere controle over het achterwiel bij hard remmen scheurt de rijder met vertrouwen over elk type wegdek.

Brandstoftank
De adventure-ergonomie van de brandstoftank is voor een perfecte zithouding en beencomfort ontworpen en biedt een ruim volume van 20 liter voor lange afstanden.

Lichten
De krachtige onderhoudsvrije ledverlichting met kenmerkend daglicht en nieuwe naderingslichten garandeert uitstekende zichtbaarheid voor zowel de rijder als andere weggebruikers.

Wielen
De tubeless spaakwielen zijn perfect voor de Rally Pro. Het 21 inch voorwiel zorgt voor puur offroad-rijgedrag en is geschikt voor een scala aan banden, terwijl het 17 inch achterwiel voor intuïtief rijgedrag op de weg zorgt.
Motor en Frame
|
|
---|---|
Motor | 888 cc |
Wielen | Lichtgewicht spaakwielen met tubeless-banden 21" vóór en 17" achter |
Vering | Showa front and rear Suspenion |
Brandstoftank | 20 L |
INSTRUMENTEN EN ELEKTRONICA
|
|
Rijmod | 6 rijmodi (Road, Rain, Sport, Rider-Configurable, Off-Road en Off-Road Pro) |
Instrumenten | 7 inch full colour TFT-instrumenten |
Connectiviteit (Nav. / Music / Calls & Msgs) | Included |
Integrale LED-verlichting met DRL-koplamp in bepaalde markten | Included |
Verlichte Schakelaars | Included |
USB Charge and Mobile Phone Storage | x2: Cockpit & Under-seat |
Stopcontact | Included |
comfort
|
|
AInstelbaar scherm | Adjustability of up to 50mm |
Handkappen | Included |
Handvatverwarming | Included |
Verwarmd bestuurders- en passagierszadel | Included |
Cruise Control | Included |
Triumph Shift Assist | Included |
Bescherming en Veiligheid
|
|
Emergency Declaration Warning | Included |
Marker Lights | Included |
Bandenspanningsbewakingssysteem (TPMS) | Included |
Voor bochten geoptimaliseerde ABS | Included |
Tractiecontrole geoptimaliseerd voor bochten | Included |
Centre Stand | Included |
Valbeugels | Included |
Brandstoftank-valbeugels | Optionele accessoires |
Overige
|
|
A2-Rijbewijs | Not Included |
Service Interval | Onderhoudsinterval van 10,000 km / 12 maanden |
Motor en Frame
|
|
---|---|
Motor | 888 cc |
Wielen | Lichtgewicht spaakwielen met tubeless-banden 21" vóór en 17" achter |
Vering | Showa front and rear Suspenion |
Brandstoftank | 20 L |
INSTRUMENTEN EN ELEKTRONICA
|
|
Rijmod | 6 rijmodi (Road, Rain, Sport, Rider-Configurable, Off-Road en Off-Road Pro) |
Instrumenten | 7 inch full colour TFT-instrumenten |
Connectiviteit (Nav. / Music / Calls & Msgs) | Included |
Integrale LED-verlichting met DRL-koplamp in bepaalde markten | Included |
Verlichte Schakelaars | Included |
USB Charge and Mobile Phone Storage | x2: Cockpit & Under-seat |
Stopcontact | Included |
comfort
|
|
AInstelbaar scherm | Adjustability of up to 50mm |
Handkappen | Included |
Handvatverwarming | Included |
Verwarmd bestuurders- en passagierszadel | Included |
Cruise Control | Included |
Triumph Shift Assist | Included |
Bescherming en Veiligheid
|
|
Emergency Declaration Warning | Included |
Marker Lights | Included |
Bandenspanningsbewakingssysteem (TPMS) | Included |
Voor bochten geoptimaliseerde ABS | Included |
Tractiecontrole geoptimaliseerd voor bochten | Included |
Centre Stand | Included |
Valbeugels | Included |
Brandstoftank-valbeugels | Optionele accessoires |
Overige
|
|
A2-Rijbewijs | Not Included |
Service Interval | Onderhoudsinterval van 10,000 km / 12 maanden |
REDENEN OM TE RIJDEN
Triumph Tiger is de langstlopende naam in de wereld van adventure-motorfietsen en heeft een zeer rijke geschiedenis.
NIEUWE TIGER 900-SERIE
WELKE KIES JIJ?