Skip to main content

THRUXTON RS

DE ORIGINELE THRUXTON

Veel motorfietsen in de moderne klassieke scene beweren tegenwoordig een caféracer te zijn, maar de Thruxton staat op zichzelf als het echte origineel. En nu evolueert de legende. De Thruxton RS viert de pure stijl, gefocuste houding en het echte DNA van de originele caféracer, samen met de volgende stap in vermogen, prestatie en moderne mogelijkheden.

1969 Malcolm Uphill/'Slippery Sam'

THRUXTON RS AUTHENTICITEIT

De oorspronkelijke Triumph Bonneville T120 Thruxton-racer speelde een belangrijke rol bij de geboorte van de motorsport aan beide zijden van de Atlantische Oceaan, toen de eerste incarnatie van deze ongelooflijke motorfiets en motor een overheersende kracht was vanaf eind jaren '50 (en letterlijk naam maakte na de allereerste overwinning van de Thruxton 500-race) en de Isle of Man TT in 1969, waar het de eerste productiemotorfiets was met een gemiddelde snelheid van meer dan 160 km per uur.

Ondertussen had een hele generatie jonge caféracers in de jaren '60 van de vorige eeuw de Bonneville T120 Thruxton tot hun favoriete motorfiets gemaakt dankzij de compromisloze - en spannende - combinatie van verkeerslicht winnende prestaties en stijl. 

De oorspronkelijke caféracer Thruxton werd in 2004 weer toegevoegd aan de Triumph-lijn en werd in 2016 getransformeerd voor moderne prestaties en rijgedrag. 
Deze nieuwe Thruxton RS tilt de meest authentieke caféracer van allemaal naar een geheel nieuw niveau, met aanzienlijk verbeterde prestaties en specificaties.  Dit is de legende van Triumph, doorontwikkeld.

 

THRUXTON RS VANDAAG

Thruxton-rijders houden van de authenticiteit, de gerichte sportieve houding en zuiverheid van onze originele caféracer, samen met alle prestaties en mogelijkheden van een moderne Triumph-klassieker.

Volledig uniek en met een onmiskenbare racehouding, deze nieuwe RS-versie neemt alle kenmerken en kwaliteit van de beroemde Thruxton 1200 R over en vult het aan met meer vermogen (nu 105 pk) en een nog hoger besturingsniveau van een caferacer dankzij het lichtere gewicht en hogere specificaties, samen met een nog modernere stijl.

Het is veel meer dan alleen een originele caféracer, het is de meest dynamische, krachtige en prestatiegerichte Thruxton ooit gemaakt.

 

 

Action shot of Triumph Thruxton RS in Matt Storm Grey & Matt Silver Ice accelerating down mountainous road
 
 
 

THRUXTON RS STIJL

De nieuwe Thruxton RS heeft een prachtige, unieke, volledig verduisterde look, met details en afwerkingen zoals zwarte gepoedercoate motordeksels, afwerking van de kleppendeksel, zwarte Öhlins RSU-veren, zwart Thruxton-zijpaneel en kettingwieldeksel met geïntegreerde hielbescherming en hoogwaardige zwart geanodiseerde velgen om de aanwezigheid van de motorfiets echt te versterken.

Het grote aantal prachtige kenmerken dragen bij aan het evenwicht van deze verbluffende motorfiets en weerspiegelt de toonaangevende status van de Thruxton RS als caféracer in zijn klasse: van de unieke 'Monza'-dop met authentiek, laag geprofileerd design en geborstelde afwerking, tot de nieuwe Triumph-driehoekige sticker op de tank, de gewelfde Thruxton-tank, de geborstelde rvs-tankriem, de blank, geanodiseerde aluminium zwenkarm, de voetsteunen van de Daytona en het 22 mm-clip-on stuur.

Om de Thruxton RS-caféracer nog beter tot zijn recht te laten komen, is standaard een eenpersoons bulletzadel met gelakte zadelkap aangebracht. De premium vormgeving wordt voortgezet met zwarte spiegels en richtingaanwijzers, een geborstelde roestvrijstalen uitlaat, dubbele ride-by-wire gasklephuizen met een unieke Thruxton-sierdeksel en een kenmerkende rode sleutel.  En tot slot is de Thruxton RS verkrijgbaar in twee hoogwaardige kleuropties: Jet Black en Matt Storm Grey & Matt Silver Ice.

 
 
 

DE NIEUWE THRUXTON RS

De legende evolueert.

ONTDEK MEER